جمعه, ۲۱ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

69944325_2563648217048666_3255207090037194752_n

مسوولان امنیتی پایتخت: با اطمینان به پای صندوق‌های رأی بروید

26 September 2019

مسوولان امنیتی کابل می‌گویند که تدابیر امنیتی مراکز انتخاباتی در سطح حوزه‌های شهرکابل وسایت‌های انتخاباتی ولسوالی‌های آن، گرفته شده و نیروهای امنیتی در سه کمربند امنیتی در اطراف سایت‌ها مستقر شده‌اند.

سید محمد روشندل که روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری مشترک در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت سخن می‌زد، به نماینده گی از تیم امنیتی کابل اطمینان داد که باشنده گان شهر کابل و ولسوالی‌های آن، با شهامت به پای صندوق‌های رأی دهی بروند وبه تبلیغات خصمانه دشمن گوش فرا ندهند.

در همین حال، رازمحمد اوریاخیل، قوماندان عمومی گارنیزیون کابل گفت که در هماهنگی وتشریک مساعی با تیم امنیتی کابل، تدابیر امنیتی انتخابات ریاست جمهوری به هدف جلوگیری از واقعات تروریستی وغیر مترقبه، گرفته شده است.

وی افزود که رژیم امنیتی کابل در سه کمربند ایجاد شده ودر ولسوالی‌های کابل گزمه‌های امنیتی ونیروهای هوایی نیز فعالیت می‌کنند.

شیرین شاه، قوماندان فرقه ۱۱۱ نیز با تأکید بر آنکه آماده‌گی‌ها برای تأمین امنیت انتخابات در شهر کابل و ولسوالی آن از یک ماه به اینسو جریان دارد افزود: عملیات‌های تصفیوی در ۱۳ ولسوالی وحوزه های ۲۱ و۱۹ شهرکابل راه اندازی شده وشرایط لازم برای رفتن مردم پای صندوق های رأی دهی، فراهم است.

از سویی هم، رییس کمیسیون انتخابات ولایت کابل اطمینان داد که تمام ۵۵۸ مرکز رأی دهی که ۴۷۷۷ محل رأی دهی را شامل می‌شود، درشهر و ولسوالی های ولایت کابل آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان است.

وحیدالله تړون گفت کارمندان تخنیکی وغیر تخنیکی این کمیسیون آموزش های لازم را فرا گرفته اند و در روز انتخابات در مراکز ومحلات رأی دهی ولایت کابل، حضور خواهند داشت.

او افزود که انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان به ساعت ۷ صبح آغاز وساعت ۳ بعد از ظهر پایان می یابد. تړون همچنان گفت که تا ساعت ۵ عصر روز شنبه، تمام مراکز رأی دهی در ولایت کابل پس از شمارش آراء بسته ومواد حساس وغیر حساس به دفتر مرکزی کمیسیون مستقل انتخابات انتقال خواهد یافت.

انیسه امیری، کمیشنر کمیسیون شکایت های انتخاباتی ولایت کابل در این کنفرانس خبری به نمایندگی از این کمیسیون از آماده گی لازم برای رسیده گی به تخطی ها، تخلف ها و وجرایم انتخاباتی اطمینان داد واز جوانب دخیل در انتخابات وباشنده گان کابل خواست، با حفظ بی طرفی در صورت مشاهده هر نوع تخطی، تخلف وجرایم انتخاباتی، شکایت شان را به این کمیسیون بسپارند.

در همین حال، والی کابل با استقبال از آمادگی‌ها برای تأمین امنیت انتخابات، اشتراک وسیع باشنده‌گان این ولایت در انتخابات ششم میزان را دفاع از نظام جمهوریت وایفای مسوولیت بزرگ دانست.

محمد یعقوب حیدری گفت مشارکت مردم در انتخابات حمایت مردم سالاری، حمایت از تک تک سربازان وسپاس‌گزاری از شهدا وقربانیانی خواهد بود که به خاطر دموکراسی جان‌های شان فدا کرده اند.

وی از بی‌طرفی کامل مسوولین وکارمندان حکومتی اطمینان داد وگفت تسهیلات لازم برای برگزاری یک انتخابات شفاف فراهم شده است.

 

امنیت انتخابات,قوماندان امنیه,کابل,گارنیزیون