شنبه, ۲۹ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

83765327_2740691682692349_7012812284397355008_o

هشدار عبدالله به غنی: دست به عمل بالمثل می‌زنیم

27 January 2020

رییس اجرایی حکومت می‌گوید که تصامیم و مقرری‌های اخیر ارگ ریاست جمهوری خلاف توافق‌نامه حکومت وحدت ملی است و اگر این روند توقف نکند، ما دست به عمل بالمثل می‌زنیم.

عبدالله عبدالله که روز یکشنبه در جمع هواداران در کاخ سپیدار سخن می‌زد، گفت که مبنای مشروعیت حکومت وحدت ملی را توافق‌نامه سیاسی کابل تشکیل می‌دهد. حکومت وحدت ملی تا معلوم شدن نتیجۀ آرای پاک مردم افغانستان و انتقال قدرت به حکومت منتخب بعدی به اساس توافق‌نامه به کار خود ادامه می‌دهد و هیچ حکومت دیگری غیر از حکومت وحدت ملی مشروعیت ندارد.

او گفت که ارگ ریاست جمهوری توافق‌نامۀ سیاسی را در این مدت به صورت نظام‌مند نقض کرده است. تعهد شکنی شریک حکومت وحدت ملی تنها به نقض توافق‌نامه با ما خلاصه نمی‌شود، بل‌که ارگ در برابر متحدان و طرف‌داران خود نیز دست به عهد شکنی و خلاف‌کاری زده است.

عبدالله عبدالله در مورد اهمیت گفت‌وگوهای صلح تأکید کرد و افزود که صلح نیاز اساسی مردم است و هیچ کسی نباید بخاطر حفظ چوکی و مقام مانع آمدن این مهم در کشور شود.

رهبر دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی در مورد نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفت که مردم انتظار دارند که کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی به اساس قانون، لوایح و طرزالعمل‌ها عمل نموده و به شکایت‌های مستند و تخلف‌ها رسیدگی نماید، چیزی خلاف این، به خیر مردم افغانستان نیست و پذیرفته نخواهد شد.

توافق نامه سیاسی,حکومت وحدت ملی,رییس اجرایی,عبدالله,غنی