جمعه, ۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

MASSOUD'S HOUSE FAMILY, JANGALAK VILLAGE, PANJCHIR VALLEY, AFGHANISTAN - SEPTEMBER 5, 2019 : A portrait of Ahmad Massoud at home on September 5, 2019 in Panjchir Valley,Afghanistan. Ahmad Massoud,Son of Ahmad Shah Massoud has launched an initiative to build a anti Taliban coalition to bring peace to the nation. (Photo by Reza/Getty Images)

واکنش جبهۀ مقاومت به کشته‌شدن رهبر القاعده: تروریستان احیا شده‌اند

03 August 2022

 

جبهۀ مقاومت ملی در واکنش به کشته‌شدن ایمن الظواهری، رهبر شبکۀ القاعده در کابل می‌گوید که پس از پیروزی طالبان، گروه‌های تروریستی در افغانستان فرصت احیای دوباره یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری کشور، جبهۀ مقاومت ملی دو روز پستر از مرگ رهبر القاعده در حملۀ پهبادی امریکا در کابل، امروز در اعلامیه‌یی گفت که کشته‌شدن رهبر القاعده در امن‌ترین منطقۀ کابل گواه این است که افغانستان باردیگر به پایگاه امن گروه‌های هراس‌افگن جهانی تبدیل شده است.

در اعلامیۀ جبهۀ مقاومت آمده است که اعمال غیرانسانی طالبان سبب شده است که حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و حریم هوایی افغانستان بارها از سوی کشورهای خارجی نقض شود و غرور ملی مردم افغانستان جریحه‌دار گردد.

جبهۀ مقاومت هشدار داده که تعاملات نامناسب با گروه غیرمشروع طالب و نادیده گرفتن تهدید تروریزم، امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند.

جبهۀ مقاومت تأکید کرده که حمله‌های هوایی بدون درنظرداشت واقعیت عینی، در درازمدت نتیجۀ معکوس خواهد داشت.

نیروهای امریکایی در یک عملیات هوایی رهبر القاعده را در ساحۀ وزیر اکبرخان به قتل رسانده‌اند.

جنرال دیوید پتریوس فرمانده سابق نیروهای امریکایی در افغانستان می‌گوید که رهبر القاعده در پناه سراج‌الدین حقانی در کابل حضور داشته است.

مقامات امریکایی اعلام کرد که رهبر القاعده از مدت‌ها بدین‌سو تحت تعقیب بود و بالاخره در پایان هفتۀ شش بامداد به وقت کابل آماج حمله هوایی قرار گرفت و کشته شد.

ایالات متحده امریکا، ایمن الظواهری رهبر القاعده را طراح اصلی حملات یازدهم سپتامبر و مغز متفکر القاعده عنوان کرده است.

رییس جمهور ایالات متحده امریکا گفته است که اجازه نمی‌دهد افغانستان باردیگر به پناه‌گاه امن هراس‌افگنان جهانی مبدل شود.

احمدمسعود,افغانستان,الظواهری,جبهۀ مقاومت,حمله امریکا,رهبر القاعده,طالبان,کابل