پنج شنبه, ۲۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

future_1

وزارت معارف: از شاگردان مکاتب در کارزارهای انتخاباتی استفاده نشود

21 July 2019

وزارت معارف به تمام مکاتب دستور داده است که از دانش‌آموزانِ در محافل پذیرایی از مهانان داخلی و خارجی و کارزارهای انتخاباتی استفاده نکنند.

به گزارش خبرگزاری کشور، وزارت معارف در اعلامیه‌یی هشدار داده است که استفاده از دانش آموزان مکتب در محافلِ پذیرایی از مهمانان داخلی و خارجی جداً ممنوع است و‌ به هیچ فردی حقیقی و حقوقی اجازه داده نخواهد شد تا از شاگردانِ مکتب در تبلیغات، تظاهرات و گردهمایی ها مشمول کازارهای انتخاباتی استفاده نمایند.

در اعلامیه وزارت معارف آمده است که این تصمیم با توجه به وضعیت امنیتی کشور به هدف جلوگیری از وارد شدن آسیب‌های جسمی و روحی به شاگردانِ مکتب، حفظ بی‌طرفی و عدم دخیل ساختن معارف در مسایل سیاسی اتخاذ شده است.

بربنیاد اعلامیه، طبق این تصمیم، اشتراک شاگردان در مراسم استقبال و پذیرایی از مقامات (مشمول وزیر معارف) با اصول و مکلفیت‌های آموزشی در مغایرت قرار دارد.

وزارت معارف گفته است که وادارساختن شاگردان برای شرکت در همچو مراسم باعث خدشه‌دار گردیدن روحیه شخصیتی شاگردان شده و سبب می‌گردد تا احساس حقارت به آنان دست دهد.

هم چنان این مسله سبب خواهد شد تا فرصت‌های درسی شاگردان به هدر رفته و تطبیق نصاب درسی با چالش روبرو شود‌.

بر بنیاد اعلامیه، به تمامی ریاست‌های معارف مرکز و ولایات هدایت داده شده است تا موارد یادشده را رعایت نمایند .وزارت معارف با متخلفین این دستور برخورد جدی خواهد نمود.

این درحالی است که کمتر در هفته پیش رو کارزارهای انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان سال 1398 برگزار خواهد شد.

 

 

کمپاین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، ولایات، استفاده از شاگردان مکاتب،