یکشنبه, ۱۶ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

2010-10-15T135006Z_888408720_GM1E6AF1ONP01_RTRMADP_3_BELGIUM

وزیر خارجۀ پاکستان: طالبان به کاهش خشونت موافقت کردند

16 January 2020

وزیر امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه از موافقت گروه طالبان برای کاهش خشونت‌ها در افغانستان خبر داد و گفت: این موافقت می‌تواند پیشرفت خوبی در روند صلح باشد.

شاه محمود قریشی در یک پیام ویدیویی افزود: طالبان آمادگی خود را برای کاهش خشونت ها اعلام کرده و این خواسته‌یی بود که پیشتر از جانب دیگر طرف های فرآیند صلح افغانستان اعلام شده بود.

قریشی که در امریکا به سر می‌برد، قرار است طی امروز و فردا با وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی دولت ترامپ دیدار کند، گفت: کاهش خشونت‌ها در افغانستان گامی بلند در مسیر پیمان صلح در این کشور خواهد بود.

وی با اشاره به آنچه که تداوم تلاش های پاکستان برای تسهیل در مسیر فرآیند صلح افغانستان خواند، افزود: صلح در منطقه، خواسته پاکستان است زیرا تنها با صلح منافع افغانستان و مردم پاکستان تامین می شود.

قریشی می‌افزاید که پاکستان در راستای صلح افغانستان مسؤولیتش را تا «حد امکان» ادا کرده‌است و تأمین ثبات در افغانستان به‌سود پاکستان نیز است: «مسؤولیتی را که پاکستان در این پروسه داشت، تاحدی کافی ادا کرده‌است و خواهش ما این است که تمام منطقه به‌سوی ثبات برود و فایده آن هم به افغانستان باشد و هم به مردم پاکستان.»

 

آتش بس,افغانستان,پاکستان,شاه محمود قریشی,صلح افغانستان,طالبان,کاهش خشونت