دوشنبه, ۲۴ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

72302162_1664761513656429_8893693375165759488_n

وزیر معارف از ارایۀ طرح چهارگزینه‌ای بهبود شرایط معلمین خبر داد

05 October 2019

دکتر محمد میرویس بلخی وزیر معارف با حضور در مراسم گرامیداشت روز معلم در لیسه عالی غازی شهر کابل، برنامه‌های این وزارت در جهت احیای جایگاه معلمین را تشریح کرد.

در این برنامه که با حضور مرجان متین معین انکشاف نصاب تعلیمی و تربیه معلم وزارت معارف و دیگر اعضای هیئت رهبری نیز همراه بود؛ نمایندگان شورای والدین این لیسه و شورای معلمین شهر کابل ضمن قدردانی از کارکردهای مثبت وزارت معارف در راستای بهبود خدمات تعلیمی، مشکلات و چالش‌های خود را مطرح نمودند.

وزیر معارف در ابتدای سخنان خود، روز معلم را به 222 هزار معلم وظیفه شناس و سختکوش کشور تبریک گفته و از آخرین اقدامات رهبری وزارت در راستای بهبود وضعیت معلمین سخن زد.

دکتر بلخی تاکید کرد که معلم با عنوان تاثیرگذارترین عنصر در سیستم تعلیمی کشور در سند دهه معارف درنظر گرفته شده و به همین منظور برای احیای جایگاه رفیع معلمین کشور برنامه‌های دراز مدت و کوتاه مدتی را طرح ریزی کرده‌ایم.

دکتر بلخی علت توقف در توزیع زمین‌های شهرک معلمین را عدم توجه به مکان یابی صحیح جفرافیایی عنوان کرد و “طرح مسکن قابل استطاعت” را جایگزین مناسب برای خانه دار شدن معلمین توصیف کرد.

رهبری وزارت معارف در ادامه افزود که در همکاری مشترک با وزارت شهرسازی و در قالب طرح مسکن قابل استطاعت با اقساط طویل المدت بدون سود، گام اجرایی در راستای خانه دار شدن معلمین برخواهیم داشت.

وزیر معارف از ارائه طرح چهارگزینه‌ای بهبود شرایط معلمین به ریاست جمهوری، احیای صندوق قرضه معلمین در کابل و ولایات با امکان پرداخت قرضه به 50 هزار معلم و برنامه‌های ارتقای ظرفیت معلمین 12 پاس به 14 پاس و 14 پاس‌ها به لیسانس با عنوان برنامه‌های فعلی وزارت برای بهبود وضعیت معلمین کشور خبر داد.

به گفته رهبری وزارت معارف برای امسال قرار است در همکاری با وزارت تحصیلات 20 هزار معلم ارتقای ظرفیت شوند؛ همچنین بیش از 300 تا 500 معلم توانسته‌اند در دوره‌های کوتاه مدتی که از سوی همکاران بین‌المللی معارف در بخش‌های ساینسی؛ روانشناسی و متدهای آموزشی برگزار شده، اشتراک کنند.

دکتر بلخی همچنین از ارتقای بست 97 هزار معلم خبر داد و افزود که این آمار در سال جاری افزایش خواهد یافت.

وزیر معارف همچنین به فعالیت و همکاری شوراهای والدین با معلمین و مکاتب تاکید کرد.

گفتنی است در این برنامه گروه‌های ترانه خوانی لیسه عالی غازی و تئاتر دانشگاه کابل، ترانه و تئاتر خود با موضوع معلم را اجرا کردند.

خبرگزرای کشور,روز معلم,میرویس بلخی,وزیر معارف