پنج شنبه, ۲۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

401D6AE3-8838-42AA-9F12-0488B29ECA56_w1597_n_r1_st

یک عضو کمیسیون انتخابات: بازشماری آرا با حضور مسوولان کنونی مشکل‌زاست

05 November 2019

مولانا عبدالله، کمیشنر کمیسیون انتخابات می‌گوید که آن عده از مسوولان کمیسیون که در مناطق تحت مدیریت‌شان تقلب فاحش صورت گرفته باید به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شوند.

به گزارش خبرگزاری کشور، آقای عبدالله امروز در صفحۀ فیسبوکش نوشت که در حضور این افراد در سمت‌های‌شان، «بازشماری آرا مشکل‌زا خواهد بود.»

مولانا عبدالله گفته است که شفافیت و رعایت اسناد تقنینی انتخاباتی، باید اساس کار کمیسیون را شکل دهد.

به گفتۀ او، «واضح شدن آدرس 137630رای معلق، تعیین سرنوشت 102012 رای استعمال شدۀ ‌خارج‌ زمان انتخابات، مشخص‌شدن محلات قابل بازشماری با تفکیک آرای سالم و بی‌اعتبار، ترتیب پلان‌های عمومی و فرعی باز شماری به سطح مرکز و ولایت و تایید آنها از جانب کمیسون؛ از جملۀ لازمه‌های باز شماری می‌باشد که بدون آنها روند باز شماری مشکل‌زا می‌شود.»

او نوشت که حضور آن عده از مسوولان کمیسیون انتخابات که در ساحات کاری‌شان تفاوت فاحش آرا وجود دارد؛ مطابق فیصلۀ مورخ 7میزان 1398 باید به مراجع عدلی مربوطه معرفی شوند، زیرا در موجودیت چنین اشخاص، مشروعیت بازشماری نیز زیر سوال می‌رود.

ارقام ارایه شده از شرکت درملوگ با نتایج انتخابات در شماری از ولایات تفاوت جدی دارد. به همین دلیل، کمیسیون انتخابات تصمیم به بازشماری آرای شماری از مناطق گرفته است.

 

بازشماری آرا,کمیسیون انتخابت,مولانا عبدالله,نورستانی