In line with regional convergence

Monday, 20 May 2024
1

طرح تعدیل قانون انتخابات تأیید شد

11 February 2019

در نشستی به ریاست معاون دوم ریاست جمهوری، طرح تعدیل قانون انتخابات مورد تأیید قرار گرفت.

این طرح تعدیل در چهار جلسه فشرده به روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه و امروز دوشنبه که نخستین جلسه آن در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده بود، به دقت و تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سرانجام در جلسه بعد از ظهر امروز به تأیید رسید.

بر اساس خبرنامۀ معاونیت دوم ریاست جمهوری، بربنیاد این طرح قانون، شرکت کنندگان جلسه راجع به موضوعاتی چون شرایط عضویت کمیسیون مستقل انتخابات، نحوۀ تعیین اعضاء، روسا، معاونین و منشی‌های کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون مرکزی شکایات انتخاباتی، وظایف و صلاحیت‌های کمیسیون‌ها، رئیس و دارالانشای کمیسیون‌ها، استخدام کارکنان دایمی و موقت، شرایط کاندیدان عضویت شورای ولسوالی و شورای قریه، تعیین کرسی برای شورای ولسوالی، تعیین کرسی برای شورای قریه، طرز رسیدگی به اعتراض و شکایات انتخاباتی، ابطال آراء و موارد دیگر به تفصیل و به دقت تمام بحث و تبادل نظر کردند.

سرانجام پس از چهار جلسه طولانی و در ذیل مباحث و بررسی های فشرده‌ای که در این جلسات صورت گرفت، در جلسه بعد از ظهر روز دوشنبه، طرح تعدیل قانون انتخابات با تفاهم و اتفاق آراء مورد تأیید قرار گرفت.

در آخرین جسله مشورتی فیصله شد که طرح تعدیل تأیید شده به منظور طی مراحل نهایی و قانونی به کابینه حکومت جمهوری اسلامی افغانستان ارائه گردد.

در این جلسه، نمایندگان شورای تشریک مساعی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری سال 1398، نمایندگان تام الاختیار احزاب سیاسی، رؤسا و نمایندگان نهاهای مدنی مرتبط به انتخابات، نمایندگان تام الاختیار نازمزدان انتخابات ریاست جمهوری و رئیس تقنین وزارت عدلیه حضور داشتند.

تعدیل,طرح,کمیسیون