جمعه, ۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

61622189

آمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۵ میلیون نفر گذشت

20 May 2020

سازمان صحی جهان اعلام کرد که شمار مبتلایان به کووید۱۹ به پنج میلیون و ۲۹۵ نفر رسید.

پایگاه اینترنتی وورد مترز اینفو (worldometers.info) که شمار قربانیان و مبتلایان به کرونا در جهان را به صورت لحظه‌ای منتشر و به روز رسانی می‌کند، اعلام کرد: موارد بهبودیافته از بیماری کرونا در جهان به یک میلیون و ۹۷۰ هزار و نهصد و یازده نفر رسید. شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به پنج میلیون و ۲۹۵ نفر و شمار جان باختگان به ۳۲۵ هزار و ۱۵۱ نفر افزایش یافته است.

بیش از دو میلیون و هفتصد هزار نفر از مبتلایان به کرونا هم اکنون در بیمارستان‌ها بستری هستند که نزدیک به دو درصد از این مبتلایان در بخش ‌آی سی یو تحت مراقبت های ویژه بوده و وضعیت وخیمی دارند.
براساس نمودار سازمان صحی جهان، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در دو ماه گذشته (۱۹ Mar) دوصد و چهل و پنج هزار و نوزده نفر بوده که این آمار بعد از یک ماه یعنی در تاریخ ۱۹ اپریل به دو میلیون و چهارصد و شش هزار و هفتصد و هشتاد و شش نفر افزایش یافت و روند رشد سریع این بیماری را در جهان نشان داد.
درمورد شمار فوتی‌ها و مرگ و میر ناشی از کرونا، در دو ماه گذشته یعنی از تاریخ نوزدهم مارچ ۲۰۲۰، شمار جان باختگان ۱۰ هزار و هفتاد و هفت نفر بود که این آمار در یک ماه گذشته (۱۹ اپریل) با رشد صعودی سریع، به تعداد یکصد و شصت و هفت هزار و هفتصد و هشتاد و هشت نفر رسید.

قربانیان ویروس کرونا,کشورنیوز,مبتلایان ویروس کرونا,ویروس کرونا,ویروس کرونا در جهان