جمعه, ۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

TASS_40795143

اتحادیه اروپا عاملان سرکوب معترضان بلاروس را تحریم می‌کند

17 August 2020

جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از تصمیم این اتحادیه برای اعمال تحریم‌های جدید علیه مسوولان و عوامل سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات مسالمت‌آمیز بلاروس خبر داد.

بورل، دوشنبه ۲۷ اسد، با انتشار بیانیه‌یی نوشت: «همانطور که از سوی وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در یک ویدئو کنفرانس به توافق رسید، این اتحادیه فهرست جدیدی از تحریم‌ها علیه مسئولان خشونت‌ها و سرکوب‌ اعتراضات مسالمت‌آمیز به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس تهیه می‌کند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دریافت اطلاعات «بهت‌آور» درباره «برخورد غیر انسانی در زندان‌ها»ی بلاروس با معترضان خبر داد و تاکید کرد که اتحادیه اروپا خواستار یک تحقیق عمیق و شفاف درباره هرگونه احتمال زیاده‌روی از زور در برخورد با معترضان است.

او با اشاره به تظاهرات روزهای اخیر در سراسر بلاروس گفت: «آمارها نشان می‌دهد که مردم بلاروس خواهان تغییرند و این تغییر را همین اکنون می‌خواهند. اتحادیه اروپا از آنان حمایت می‌کند.»

پیشتر شارل میشل، رییس شورای اروپا، از برگزاری یک نشست رهبران کشورهای اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه درباره بلاروس خبر داده است. بورل گفت که در این نشست پیشرفت‌ها درباره تصمیم اتحادیه اروپا در زمینه تحریم‌های جدید در بلاروس را به اطلاع رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهد رساند.

پس از اعلام نتایج انتخابات و اعلام پیروزی لوکاشنکو با ۸۰ درصد آرا، هزاران نفر به جاده‌ها برآمده و حکومت را به تقلب در انتخابات متهم کردند.

الکساندر لوکاشینکو,انتخابات,بلاوس,معترضان,مینسک