جمعه, ۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

JamNewsImage11270258

ادعای پیروزی زودهنگام دو اردوگاه انتخاباتی/ نگرانی از بحران قانون اساسی امریکا

04 November 2020

دونالد ترامپ پیش از روشن‌شدن نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، اعلام پیروزی کرد.

ترامپ در جمع هوادارانش در واشنگتن گفت: ما خود را برای جشن آماده می‌کردیم، در حال پیروزی بودیم، ما آماده جشن و پایکوبی هستیم برای این موفقیت بزرگ.

دونالد ترامپ گفت که متاسفانه برخی سعی دارند حق ما را سلب کنند و ما تحمل نمی‌کنیم.

وی افزود: شهروندان ما در شمار رکورد شکنی از جنبش خارق‌العاده ما حمایت کردند. ما با اختلاف زیاد در برخی ایالت‌ها پیروز شدیم. ایالت‌هایی را بردیم که اصلا انتظارش را نداشتیم.

وی افزود: میدانستند نمی‌توانند ببرند مساله دادگاه را مطرح کردند. من با اعلام آرای پستی، دادگاه را پیش بینی‌ می‌کردم. ما این انتخابات را بردیم، هدف ما در حال حاضر تضمین این پیروزی است، ما می‌خواهیم قانون اجرا شود، به دیوان عالی می‌رویم و می‌خواهیم رای گیری پایان یابد. تا آنجا که به من مربوط است ما پیروزیم. از تمام حامیان و کسانی که با ما کار کردند، متشکرم.

در این حال، جو بایدن در جمع هوادارنش به سخنرانی پرداخت و  از صبوری مردم قدردانی کرد و گفت که می‌دانسته اعلام نتایج “خوب” است.

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات با اعلام اینکه “حس خوبی” درباره نتایج دارد گفت: من معتقدم ما در راه پیروزی هستیم و خوشبینم.

او تاکید کرد: اعلام نتایج آرای پستی بی سابقه، طول می‌کشد. تا کار سخت شمارش تمام شود داستان ادامه دارد.

بربنیاد گزارش‌ها، بیش از ۱۰۰ میلیون نفر تا پیش از سوم نومبر (روز اصلی انتخابات) به صورت پستی یا زودهنگام و در مراکز قرار داده شده، رای خود را به صندوق انداختند و روز سه‌شنبه نیز میلیون‌ها تن دیگر به پای صندوق‌های رای رفتند تا در روز اصلی انتخابات شرکت کنند.

در پی اظهارات ترامپ و بایدن، برخی کشورها از بحران قانون اساسی در امریکا ابراز نگرانی کرده‌اند. ناظران گفته‌اند که به نظر نمی‌رسد درصورتی پیروزی بایدن، ترامپ به سادگی نتیجۀ انتخابات را بپذیرد.

وزیر دفاع آلمان در اظهاراتی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت اعلام نتایج انتخابات سراسری ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا وضعیت را در آستانه انفجار خواند و گفت کشورش نگران بروز بحران قانون .اساسی در آمریکاست

امریکا,انتخابات,بایدن,ترامپ