یکشنبه, ۳۰ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

51079206_403

مرکل در دهلی: می‌خواهیم از هند بیاموزیم

02 November 2019

انگلا مرکل صدراعظم آلمان در سفرش به هندوستان سلسله‌ای از توافقات استراتژیک را با نارندرا مودی نخست وزیر هندوستان امضا کرد. این توافقات همکاری‌ها میان دو کشور را گسترش می‌دهد.

انگلا مرکل صدراعظم آلمان روز جمعه، پس از پنجمین نشست مشورتی حکومت های آلمان و هند در دهلی جدید گفت که هرچند مناسبات اقتصادی این دو کشور “در مجموع افزایش یافته است”، اما این مناسبات می‌تواند بیشتر از این نیز گسترش یابد.

مرکل طور مثال از تشدید همکاری ها در عرصه های هوش مصنوعی، دیجیتال سازی (بخش های مختلف)، مسایل اقلیم و محیط زیست و همچنان ماشینی سازی سکتور زراعت سخن گفت.

در این نشست مشورتی حکومت های دو کشور جمعاً ۲۲ توافقنامه به امضا رسید. این توافقات به گونه مثال همکاری در اقدامات استراتیژیک در سکتور خط آهن، مشارکت در گسترده ساختن واسطه های نقلیه شهری سازگار با محیط زیست، جلوگیری از ریختن زباله ها در بحر و همچنان آموزش های مسلکی و دانشگاهی را در بر دارند.

در این دیدار قرار است که مرکل و مدی راجع به تجارت و سرمایه‌گذاری و همچنین سیاست خارجی و موضوعات امنیتی بحث کنند.

مرکل گفت: «ما می‌خواهیم که مناسبات دوجانبه خود را بیشتر تقویت کنیم، از هند بیاموزیم و همچنین از توسعه تکنولوژیکی خود در هند استفاده کنیم.»

صدراعظم آلمان گفت که هندوستان در حال حاضر “به گونه نسبی” مقدار کم کاربن دای اکساید تولید می‌کند. با این حال، به قول وی، رشد قابل پیش‌بینی صنعت در این کشور باید پایدار باقی بماند. صدراعظم آلمان، از اینکه هندوستان هم اکنون ۷۴ گیگا وات برق را از انرژی تجدید پذیر تولید می‌کند، ستایش به عمل آورد.

مرکل یادآور شد که در حال حاضر تقریباً نصف جمعیت هندوستان در عرصه زراعت کار می‌کنند، در حالی که در آلمان این رقم تنها کمتر از ۲ درصد است. او اظهار داشت که آلمان می‌تواند در بخش ماشینی سازی سکتور زراعت هندوستان، “سهم خوبی” داشته باشد.

آلمان در سطح اتحادیه اروپا، بزرگترین شریک تجاری هندوستان است.

انگلا مرکل در این سفر دو روزه اش به دهلی نو با پنج زن هندی نیز ملاقات کرده و در مورد وضعیت زنان در هندوستان با آنها سخن گفت.

آلمان,دهلی جدید,مرکل,مودی,هند