دوشنبه, ۱۰ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

2

نخست‌وزیر هند: عاملان حادثه کشمیر بهای سختی خواهند پرداخت

15 February 2019

نخست وزير هند پس از نشست اضطراری دولت گفت: « می‌خواهم به گروه‌های تروریستی و آمران آنها بگویم که مرتکب خطای بزرگی شده‌اند و بهای سنگینی برای آن پرداخت خواهند کرد»

به گزارش خبرگزاری رویترز، نخست وزیر هند نيز  اعلام کرد عوامل حمله روز پنج شنبه در منطقه کشمیر بهای سنگینی برای این حمله پرداخت خواهند کرد.

نرندرا مودی صبح جمعه پس از نشست اضطراری دولت گفت: «می‌خواهم به گروه‌های تروریستی و آمران آن‌ها بگویم که مرتکب خطای بزرگی شده‌اند و بهای سنگینی برای آن پرداخت خواهند کرد».

ارون جتلی Arun Jaitley وزیر دارایی هند روز جمعه، یک روز پس حمله مرگبار در منطقه کشمیر، اعلام کرد هند برای منزوی کردن پاکستان همه تدابیر دیپلماتیک ممکن را اتخاذ ­خواهد کرد.

جتلی گفت هند قصد دارد از مقررات «کشور بسیار دوست بهره مند » (کامله الوداد)، مقرراتی که در پی توافق‌های سازمان تجارت جهانی به اجرا گذاشته می‌شود، خارج شود.

هند در پیوند به رویداد خونین کشمیر سفیر پاکستان را احضار کرده است. طبق تازه‌ترین آمار رسمی، در حمله انتحاری عصر پنج شنبه به کاروانی متشکل از 78 بس حامل 2 هزار و 500 شبه نظامی پولیس در بیست کیلومتری شهر سرینگر کشمیر 41 نفر کشته شدند که احتمال دارد این آمار افزایش یابد. گروه «جیش محمد» مسوولیت این حمله را برعهده گرفته است.

پاکستان,کشمیر