دوشنبه, ۱۰ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

WASHINGTON, DC - NOVEMBER 26: U.S. Secretary of State Mike Pompeo speaks to the media in the briefing room at the State Department, on November 26, 2019 in Washington, DC. Secretary Pompeo spoke on several topics including Iran, Cuba, and recent protests in Hong Kong.    (Photo by Mark Wilson/Getty Images)

پامپئو: دولت و طالبان برای مجازات عاملان حملات اخیر همکاری کنند

13 May 2020

وزیر امور خارجه آمریکا از دولت افغانستان و طالبان خواست تا برای اجرای عدالت و پاسخگو کردن عاملان دو حمله مرگبار اخیر که جان ده‌ها تن از جمله دو نوزاد را گرفته، همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: ایالات متحده با شدیدترین لحن ممکن دو حمله اخیر وحشتناک در افغانستان را محکوم می‌کند.

روز سه شنبه افراد مسلحی با لباس پولیس به شفاخانه‌یی در کابل حمله کردند که بخش زنان و زایمان آن از سوی سازمان بین‌المللی و بشردوستانه داکتران بدون مرز اداره می‌شود.

علاوه بر این، یک حمله کننده انتحاری روز سه شنبه به مراسم تدفین یک فرمانده پولیس در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان حمله کرد.

طالبان مسوولیت هیچ کدام از این حملات را بر عهده نگرفت. گروه تروریستی داعش در پی وقوع این بمب‌گذاری با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله ننگرهار را برعهده گرفت اما واکنشی به حمله کابل نداشته است.

پامپئو همچنین گفت: متوجه شدیم که طالبان هیچگونه مسوولیتی بر عهده نگرفت و این دو حمله شنیع را محکوم کرد. طالبان و دولت افغانستان باید برای اجرای عدالت و پاسخگو کردن عاملان این حمله همکاری کنند.

وزیر خارجه آمریکا تعداد تلفات حمله کابل را 13 تن عنوان کرد و گفت این شامل دو نوزاد، مادران و کارکنان بخش صحی بیمارستان صد بستری برچی می شود. او گفت حمله انتحاری در مراسم تدفین ننگرهار هم دست‌کم 26 کشته و بیش از 69 زخمی داشته است.

مایک پامپئو همچنین حمله به بیمارستان پزشکان بدون مرز را “اقدام اهریمنی محض” خواند. او در ادامه گفت: آن کسانی که بمبگذاری در مراسم تدفین انجام دادند تنها قصد داشتند پایه‌هایی که خانواده‌ها و جوامع را در کنار یکدیگر نگاه می‌دارد، تکه تکه کنند اما آنان هرگز موفق نخواهند شد. بدون کاهش پایدار حجم خشونت و بدون پیشرفت کافی در راستای یک توافق صلح مذاکره شده، این کشور همچنان در معرض تروریسم باقی می‌ماند.

حملات تروریستی در کابل,حمله انتحاری در ننگرهار,حمله بالای شفاخانه,حمله بالای شفاخانه در کابل,حمله تروریستی در کابل,کشورنیوز,مایک پمپئو,مایک پمپیو,وزیر خارجه امریکا