دوشنبه, ۱۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

61743919_2349491715130985_122227768447467520_o

آماده‌باش نیروهای امنیتی در روزهای عید

03 June 2019

 

وزارت امور داخله در هماهنگی با نیروهای دفاعی و استخباراتی، پلان امنیتی را به خاطر تأمین امنیت هرچه بهتر روزهای عید سعید فطر، ترتیب کرده است.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت امور داخله که روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت درباره این پلان امنیتی جزییات می‌داد افزود: نیروهای امنیتی، دفاعی وکشف استخبارات، مطابق پلان امنیتی در مرکز و ولایت‌ها در حال آماده‌باش یا احضارات درجه یک قرار می‌گیرند.

بر اساس این پلان، تدابیر مطمین امنیتی در مساجد، عیدگاه‌ها، تفریحگاه‌ها ومحلاتی که مردم تجمع می‌کنند، از سوی نیروهای امنیتی به خصوص پولیس ملی روی دست گرفته شده است وگزمه های سیار در مقایسه با روز های عادی، افزایش می یابند.

رحیمی همچنان گفت که به منظور دفع حمله‌های احتمالی تروریستی، تمام قطعات در حال آماده باش کامل قرار دارند تا در کوتاه ترین زمان، با هر حمله دشمن به مقابله بپردازند.

او گفت به تمام نیروهای پولیس در مرکز و ولایت ها امر شده است کسانی را که با فیرهای هوایی و انفجار پتاقی، آرامش مردم را برهم می زنند، شناسایی بازداشت وبه پنجه قانون بسپارند.

همچنان دکانداران وافرادی که به تهیه وفروش پتاقی اقدام می کنند نیز از این امر مستثنا نیستند و از سوی پولیس شناسایی وبازداشت می گردند.

سیستم ترافیک جاده طی پلان جداگانه تنظیم گردیده و به گفته سخنگوی وزارت امور داخله، خدمات مراکز سوق واداره وشماره ۱۱۹ پولیس، در روز ها وشب های عید، به گونه ۲۴ ساعته فعال خواهند بود.

رحیمی اطمینان داد که هیچ حمله دشمن علیه مردم، نیروهای امنیتی وپاسگاه ها؛ بی پاسخ نمی ماند و انتقام هر قطره خون نیروهای امنیتی ومردم باعزت کشور، از دشمنان گرفته می شود.

سخنگوی وزارت امور داخله در همین حال به دست آوردهای نیروهای دفاعی وامنیتی کشور در ده روز گذشته نیز اشاره کرد وگفت که در نتیجه ۸۲عملیات مشترک وخاص، ۵۰۱ تن دشمن به شمول ۱۸ قوماندان مشهور و ولسوالان نام نهاد آنان کشته، ۱۸۸ تن زخم برداشته و۷۳ تن دیگر بازداشت شده اند.

روزهای عید رمضان، کابل، جلویری از حملات انتحاری، مساجد، تکیه خانه ها