دوشنبه, ۱۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

59368432_2163377740405123_4554640894162108416_o

اشرف‌غنی به نمایندگان شمال: با تأسیس قول اردوی جدید عملیات‌ها افزایش می‌یابد

05 May 2019

اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در دیدار با نمایندگان ولایات فاریاب، جوزجان، سرپل و سمنگان در لویه جرگه مشورتی صلح گفته است که اگر به دنبال صلح هستیم باید فرهنگ زورگویی را ختم کنیم.

در این دیدار، نماینده‌گان ولایات شمال از اشرف غنی خواستند تا مشوره های ملت در رابطه به صلح جدی گرفته شود.

سپس، اشرف غنی گفت که مشوره مردم نقشه راه حکومت در پروسۀ صلح می باشد. وی افزود که اگر صلح می خواهیم باید فرهنگ زورگویی را ختم نمائیم.

اشرف‌غنی با اشاره به امنیت ولایات شمال گفت که با ایجاد قول اردوی جدید برای ولایات شمال، راه اندازی عملیات‌ها گسترش خواهد یافت و نیروهای امنیتی و دفاعی به شکل اساسی تجهیز خواهند گردید. وی از مردم خواست تا در قسمت ایجاد اردوی منطقوی سهم بگیرند و نظریات شان را با مسئولین شریک سازند.

آقای غنی گفت که با توجه به روابط بی پیشنۀ که با کشورهای آسیای میانه به وجود آمده است، ولایات شمال کشور به مرکز انکشاف و توسعه مبدل خواهد گردید. وی افزود که بزرگترین فابریکۀ تولید سمنت در ولایت تخار ساخته می شود و همچنان معدن مس بلخاب به زودی به مرحلۀ استخراج می رسد.

براساس خبرنامۀ ارگ، او با اشاره به سیلاب‌های اخیر در ولایات شمال گفت که سیلاب ها بیشترین آسیب را به مالداری در ولایات شمال رسانیده است. وی افزود که در پنج ماه آینده توجه جدی حکومت بالای ساخت بندهای کوچک آب گردان معطوف خواهد که در نتیجه آن حلقه خبیثه سیلاب ها و خشک سالی از بین خواهد رفت.

 

قول اردوی جدید در شمال،غنی، داعش، فریاب، جوزجان، سرپل