شنبه, ۸ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

59472910_2156986547710909_3339887502763753472_o

اشرف‌غنی به والیان: به‌جای افراد روی معیارها تمرکز کنید

01 May 2019

رییس جمهور غنی در دیدار با والیان ولایات افغانستان در ارگ ریاست جمهوری گفته است که به جای تمرکز روی افراد، روی معیارها تمرکز کنند.

براساس خبرنامۀ ارگ، در این نشست، محمد یعقوب حیدری والی کابل، پیشنهادات خود را در خصوص تامین امنیت ولایات و شاهراه‌ها، اکمال بیشتر نیروهای امنیتی و دفاعی، هماهنگی بهتر، دقت و موثریت در عملیات های نظامی، از بین بردن منابع عایداتی دشمن با رییس‌جمهور شریک ساخت.

سپس عبدالجبار نعیمی والی کندز گفت که والیان منحیث نمایندگان درجه اول رییس‌جمهور در ولایات برای فراهم نمودن خدمات و سایر سهولت ها به مردم تلاش می‌کنند و ما میخواهیم که در کنار تامین صلح و ثبات، بنیادهای حکومتداری را بیشتر مستحکم نمائیم.

وی افزود که هر والی با مردم در خصوص صلح تلاش می کند و پیشنهاد کرد که وزارت های معارف، اطلاعات و فرهنگ و حج و اوقاف برای جلوگیری از تبلیغات دشمن و افکار افراطی، ذهنیت مردم را روشن سازند و برنامه های منظم آگاهی عامه را روی دست گیرند.

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی، محمد معصوم ستانکزی رییس عمومی امنیت ملی و مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله پس از استماع پیشنهادات والیان گفتند که پیشنهادات آنان جدی گرفته می شود و ارگان های امنیتی و دفاعی در موارد متذکره اقدامات خواهد کرد.

در ادامه، اشرف‌غنی از والیان بخاطر ایجاد فضای مناسب و ملی در زمینه انتخاب نمایندگان مردم در لویه جرگه مشورتی صلح و از ارگان های دفاعی و امنیتی در خصوص تامین امنیت بهتر لویه جرگه مذکور تشکر کرده، گفت که هدف اصلی لویه جرگه جهت دادن به پروسه صلح و مالکیت افغان‌ها است، زیرا بدون مشوره و نبض ملت، صلح به میان نمی‌آید.

او ضمن تشکر از تحلیل و پیشنهادات همه‌جانبه و جامع والیان، گفت که سکتور امنیتی و دفاعی و شورای امنیت ملی، تحلیل و پیشنهادات شما را جدی بگیرند و هدایت داد که نشست‌های جداگانه والیان با ارگان‌های عدلی و قضایی و وزارت های انکشافی و سکتوری تدویر یابد، تا تحلیل ها و پیشنهادات متذکره با آنان شریک گردد.

رییس‌جمهور با تاکید خطاب به والیان گفت که به جای اشخاص باید روی معیارها تمرکز نمایند و مشترکا با مردم در راستای حفظ نظم عامه همکاری نموده و خدمات و سهولت های بیشتر را به مردم فراهم کنند.

غنی، والیان، صلح، لویه جرگه، انتخابات، معیاری سیاسی