شنبه, ۸ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

70115709_2384151544994407_6247762984165179392_o

اشرف‌غنی: طالبان فکر نادرست کردند

09 September 2019

رییس‌جمهور غنی امروز (دوشنبه، 18 سنبله) احمدضیا سراج را به حیث سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی معرفی کرد.

در مراسمی که بدین مناسبت در تالار وزارت دفاع ملی برگزار شده بود، رییس جمهور غنی گفت که ملکیت پروسۀ صلح از مردم افغانستان است و صلح افغانستان سمتی، قومی و حزبی نیست، بلکه خواست تمام مردم افغانستان می باشد.

وی افزود که طرح صلح افغانی است و عملی ساختن آن نیز افغانی خواهد بود. ما بودیم که اجماع ملی، منطقوی و بین المللی را در رابطه به صلح و شرایط را برای آن ایجاد کردیم، اما طالبان فکر نادرست کردند، این ملت به زور هرگز تسلیم نمی‌شود.

اشرف غنی گفت که اگر ما باعزت و در پرتو حقایق صحبت می‌کنیم، معنایش ضعف نیست، راه ما واضح است. ما صلح پایدار و باعزت را انتخاب کرده ایم و به عقب بر نمی‌گردیم.

آقای غنی خاطرنشان کرد که مالک، طراح و عملی‌کنندۀ صلح افغان‌ها است. از من هرگونه قربانی می‌خواهید حاضرم، اما جمهوری اسلامی افغانستان قابل معامله نیست و همچنان قانون اساسی و حقوق اساسی زنان و مردان این سرزمین قابل معامله نمی‌باشند.

وی گفت که یک ملت آزاد همیشه تصامیم خود را باید به گونۀ آزادانه بگیرد. ما نظام‌های مختلف را تجربه کرده‌ایم، تنها راه حل بحران‌های میراثی چهل ساله، تطبیق قانون اساسی و برگزاری انتخابات می‌باشد.

رییس جمهور غنی از قوای امنیتی و دفاعی کشور بخاطر تامین امنیت انتخابات پارلمانی ابراز امتنان کرده، گفت که در آن زمان برای شما لقب پاسداران مردم سالاری داده بودم.

وی افزود که وظیفۀ قوای امنیتی و دفاعی کشور در روزهای آینده این است که زمینه برگزاری یک انتخابات سرتاسری، شفاف و افغانستان شمول را فراهم نمایند.

آقای غنی در اخیر سخنانش ضمن آرزوی موفقیت به رییس جدید ریاست عمومی امنیت ملی، گفت که تسلیم گذشته نمی‌شویم، با نیت، اراده و تعهد به بحران‌های گذشته نقطۀ پایان می‌گذاریم و جایگاه قوای امنیتی و دفاعی ما و شهدای این ارگان‌ها به خط زرین ثبت تاریخ خواهد شد.

در این مراسم معصوم ستانکزی سرپرست پیشین ریاست عمومی امنیت ملی گفت که امروز نیروهای امنیتی و دفاعی کشور حمایت سراسری مردم کشور را با خود دارند.

ستانکزی گفت که نهاد امنیت ملی یک نهاد با اعتبار نه تنها در کشور بلکه به سطح منطقه می‌باشد و این نهادی نیست که در یک روز ایجاد شده باشد، بلکه ستون‌های آن گام به گام گذاشته شده است.

وی افزود که شماری فکر می‌کنند که سازمان استخباراتی افغانستان سیاسی عمل می‌کند، اما هر تصمیمی که در اینجا گرفته شده بر اساس قضاوت‌های مسلکی بوده است.

سرپرست پیشین ریاست عمومی امنیت ملی با اشاره به سنت نامناسب فاش نمودن اسرار اداره گفت که مامورین یک سازمان باید راز سازمان را در سینه حفظ کند. وی افزود که اصول و ضوابط باید جای احساسات را بگیرد.

همچنان، احمد ضیا سراج سرپرست جدید ریاست عمومی امنیت ملی گفت که به نمایندگی از نیروهای امنیتی تعهد می‌سپارم تا بخاطر برآورده ساختن توقعات مردم کشور و رهبری حکومت از هیچ گونه سعی و تلاش دریغ نورزم.

وی راهی را که دشمن انتخاب کرده است، نادرست خوانده گفت که این راه جز قتل و زمینۀ سازی برای فعالیت های تروریستی و تخریبی چیز دیگری نیست.

سرپرست جدید امنیت ملی گفت: پیام من به نمایندگی از نیروهای امنیتی این است که تا یک تن از این نیروها زنده باشد ما حاضر نیستیم که دشمن به نیات شوم خود برسد و آزادی های مردم را سلب نمایند.

سراج افزود که ما روزهای تاریخی را در پیشرو داریم و تعهد می‌سپارم که ماموریت خود را تحت قیادت رهبری مدبرانه رییس جمهور به دقت انجام می دهیم.

وی در اخیر سخنانش گفت که ظرفیت های بشری و تخنیکی ریاست عمومی امنیت ملی در حال رشد است و روز به روز ساحه فعالیت افراد مخرب و تروریستان را تنگ تر می‌سازد.

احمد ضیا سراج در اخیر سخنانش نقش و همکاری مردم را در تامین امنیت مهم خوانده گفت که ما روابط خویش را با مردم و نهادهای امنیتی بیشتر تقویت می بخشیم. وی افزود که برنامه و استراتیژی روشن برای پنج سال داریم و تغییر و تبدیلی مانع تطبیق این استراتیژی نمی شود.

اشرف غنی,امنیت ملی,سراج