دوشنبه, ۱۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

Ashraf_Ghani_AP1

اشرف‌غنی: عملیات الفتح در نطفه خنثا شد

04 June 2019

رییس‌جمهور غنی می‌گوید که مردم افغانستان انتظار داشتند که طالبان در روزهای عید آتش بس نمایند، اما پیام عیدی آنان هم بر جنگ و خشونت تأکید داشت.

آقای غنی در پیامی ویدیویی به مناسبت عید فطر گفت که نیروهای امنیتی افغانستان در سراسر کشور، عملیات الفتح طالبان را با شکست روبرو ساخته‌اند. او گفت: عملیات الفتح در نطفه خنثا شد.

رییس‌جمهوری، انتخابات ریاست جمهوری و مراسم گرامی‌داشت از سالروز استقلال را دو مناسبت مهم امسال خواند و از آماده‌گی مردم و دولت در راستای برگزاری انتخابات و تجلیل از سالروز استقلال سخن زد

.

رییس اجرایی حکومت نیز در پیامی گفته است که پیام عیدی اخیر رهبر گروه طالبان هیچ  قصدی را برای کنارگذاشتن خشونت و دست‌برداری از جنگ و خونریزی نشان نمی‌دهد.

عبدالله عبدالله گفته است که تلاش کم‌سابقه جامعۀ جهانی در راستای پروسۀ صلح فرصت بی نظیری را برای مذاکره و پایان دادن به جنگ و خونریزی در کشور ما میسر ساخته است. صلح خواست همگانی مردم ماست و ما دربارۀ این روند ملی، موقف روشن داشته‌ایم و برای دست‌یابی به آن، از هیچ‌گونه تلاش و قربانی دریغ نکرده و اجازه نخواهیم داد این خواست واحد ملت و فرصت استثنایی تاریخی، به گروگان گرفته شود و در راستای اهداف فردی، گروهی و تیمی مصادر گردد.

رییس اجرایی حکومت گفته است که برگزاری یک انتخابات شفاف، عادلانه و با اعتبار و در نتیجۀ آن انتقال سیاسی، برای صلح و ثبات و وحدت ملی در کشور فوق‌العاده مهم خواهد بود. او باردیگر به فراهم‌آوری فرصت‌های برابر به همۀ نامزدان در میدان انتخابات تأکید کرده و گفته که تلاش می‌ورزد جلو استفاده از امکانات دولتی در کمپاین انتخاباتی و سوءاستفاده از منابع ملی گرفته شود.

انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان و مراسم استقلال در ماه اسد برگزار خواهد شد.

 

پیام عیدی غنی، عبدالله، سالروز استقلال، انتخابات ریاست جمهوری، پیام رهبر طالبان