جمعه, ۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

118517319_3206460936096793_7565398628448323400_o

اشرف‌غنی: هند ما را در دفاع از جمهوریت یاری می‌رساند

24 August 2020

رییس‌جمهور غنی می‌گوید که هند افغانستان را در راستای دفاع از ارزش‌های جمهوریت یاری می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری کشور به نقل از خبرنامۀ ارگ، آقای غنی در مراسم امضای تفاهمنامۀ تحکیمات و مرمت بخش‌های تاریخی بالاحصار کابل میان سفیر هند در افغانستان و نمایندۀ دیپلوماتیک شبکۀ انکشافی آغاخان، گفت که هند در عمران افغانستان نقش اثرگذار داشته است.

در این مراسم، وینی کمار سفیر هند در افغانستان گفت که بالاحصار کابل یکی از بناهای تاریخی افغانستان بوده و هند در راستای بازسازی و احیای مجدد بناهای تاریخی علاقمند می باشد و در کنار افغانستان قرار دارد.

وی افزود که هند خواهان افغانستان صلح آمیز، مرفه و مترقی است و امیدوارم که این پروژه موفقانه به پایه اکمال برسد.

شهیره زاده هرجی نمایندۀ دیپلوماتیک شبکه انکشافی آغاخان گفت که بخش فرهنگی شبکه انکشافی آغاخان در قسمت احیای بازسازی و مرمت بناهای تاریخی در مرکز و ولایات افغانستان فعالیت دارد و پروژه های مختلف در این عرصه در جریان است.

در ادامه، رئیس جمهور غنی گفت که بناهای تاریخی، گذشته پرافتخار ما را بازگو می کند و احیای این بناها نه تنها ارتباط ما را به گذشته نشان می دهد، بلکه تصویر عظمت این سرزمین را برای نسل های آینده انتقال میدهد.

رییس جمهور افزود که بالاحصار کابل یک سمبول نیست، بلکه یک تمثال تاریخی است که مبارزات مردم ما و توانایی آنان را برای انجام کارهای بزرگ نشان می دهد.

رییس جمهور غنی از کمک‌های هند به افغانستان تشکر کرده، گفت که هند همکار خوب ما در زمینه کارهای عمرانی می باشد. همچنان جمهوری هند ما را در زمینۀ دفاع از ارزش های جمهوریت و ارزش های که ما را با همدیگر نزدیک می کند، یاری می رساند.

او همچنان از شبکه انکشافی آغاخان به خاطر بازسازی قصر ستوری وزارت امور خارجه و باغ بابر و همکاری های این نهاد در سایر بخش ها، تشکر کرد و ابراز امیدواری نمود که بالاحصار کابل دوباره به ساحۀ مهم جاذبه های فرهنگی و تاریخی افغانستان، مبدل گردد.

گفتنی است که پروژۀ تحکیمات و مرمت بخش های تاریخی بالاحصار کابل به کمک مالی جمهوری هند، توسط بخش فرهنگی شبکۀ انکشافی آغاخان تطبیق می‌گردد.

اشرف غنی,افغانستان,بنیاد آغاخان,هند,وینی کمار