دوشنبه, ۱۰ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

000

امریکا از طالبان خواست سیاست‌هایش را تغییر دهد

31 July 2023

نمایندگان ایالات متحده امریکا در دیدار با مقامات طالبان در دوحه، از ادامۀ بازداشت‌ها، سرکوب رسانه‌ها و اعمال محدودیت بر گروه‌های مذهبی در افغانستان به‌شدت ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش کشورنیوز، تام ویست، نماینده ویژۀ امریکا برای افغانستان، رینا امیری نماینده امریکا برای حقوق بشر، زنان و دختران و سرپرست سفارت امریکا برای افغانستان در دوحه با وزیر خارجه و نمایندگان وزارت مالیه و بانک مرکزی طالبان گفت‌وگو کرده‌اند.

وزارت خارجۀ امریکا در خبرنامه‌یی گفت که نمایندگان امریکا باردیگر تأکید کردند که خاک افغانستان نباید به تهدیدی برای امریکا و متحدان آن کشور تبدیل شود.

مقامات امریکایی بر رهایی شهروندان این کشور از بند تأکید ورزیده و گفته اند که ادامۀ بازداشت ها مانع تعامل وابط مثبت میان دو طرف است.

هیأت امریکایی از طالبان خواستند که سیاست هایی که موجب بدترشدن وضعیت حقوق بشر و حقوق زنان شده است را تغییر دهند.

با این حال، نمایندگان امریکا با اشاره به کاهش تلفات غیرنظامیان و تولید مواد مخدر، بر ادامۀ گفت‌وگوها در این زمینه تأکید کردند.

وزارت خارجۀ طالبان امارت اسلامی افغانستان یک‌باردیگر تأکید نمود که برای اعتمادسازی مهم است تا فهرست‌های سیاه و جایزه برداشته شود و ذخایر بانکی آزاد شود تا افغان‌ها بتوانند اقتصاد خود را بدون کمک‌های خارجی ایجاد کنند.