شنبه, ۲۹ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

67577543_2465375966875892_5651645278944493568_o

امضای ۹ توافقنامۀ تعدیل قرارداد معدنکاری در معادن سنگ مرمر

05 August 2019

وزارت معادن وپترولیم، توافقنامه‌های تعدیل قرار داد معدنکاری با مقیاس کوچک در معادن سنگ مرمر ولایت هرات را امضا کرد.

نرگس نهان، سرپرست وزارت معادن وپترولیم که روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت به هدف امضای قراردادها با نمایندگان شرکت‌های خصوصی معدنکاری، سخن می‌زد، افزود: تعدیلات در ۹ قرار داد استخراج سنگ مرمر با در نظر داشت استندرد های بین‌المللی صورت گرفته است تا در آینده مشکلات حقوقی رونما نشود.

بانو نهان گفت از میان ۱۴۷ پروژه کوچک و متوسط معدنکاری، تعدادی از آن با مشکلات جدی تخنیکی وحقوقی روبه رو بود وشرکت‌های قرارداد کننده نمی‌توانستند مطابق قرارداد اولیه کار نمایند.

او گفت ۹ پروژه‌یی که امروز توافقنامه‌های تعدیل قرار داد آن امضا شد، شامل ۱۴۷ پروژه است که شرکت‌های قرارداد کننده آن دوسال پیش خواهان ایجاد تعدیل شده بودند.

سرپرست وزارت معادن وپترولیم دلیل وجود مشکلات در پروژه های کوچک ومتوسط در گذشته را نبود تجربه کافی این وزارت در امضای قرار دادهای کوچک عنوان کرد.

وی افزود که روند بررسی این ۹ قرار داد از سوی کمیته مختلط وزارت‌های مالیه، اقتصاد، تجارت، عدلیه، اداره تدارکات ملی و وزارت معادن وپترولیم، چندین ماه زمان را در برگرفت تا تکمیل و سرانجام امروز امضا گردید.

بانو نهان تأکید کرد که براساس امضای توافقنامه تعدیل ۹ قرار داد معدنکاری با مقیاس کوچک معادن سنگ مرمر ولسوالی های چشت شریف واوبه ولایت هرات، شرکت ها مکلف اند طی یک ماه پلان بهره برداری خود را به وزارت معادن بسپارند تا این وزارت پس از منظوری پلان بهره برداری، به شرکت ها اجازه استخراج بدهد.

سرپرست وزارت معادن وپترولیم گفت که سال ۲۰۱۹ سال سرمایه گذاری روی سکتور صنایع استخراجی در افغانستان می باشد.

سنگ مرمر,معادن افغانستان,نرگس نهان,وزارت معادن