یکشنبه, ۱۶ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

Hushdar-daily-feature-pics-format-ok-1-37

بازداشت پیمان‌کاران ارشد وزارت داخله- معاون وزارت با رییس لوژستیک ممنوع‌الخروج شدند

29 May 2019

بازداشت پیمان‌کاران گوشتِ وزارت داخله

  22  تن از کارمندان ریاست‌های لوژستیک و مالی وزارت امور داخله وحاجی رسا مسئول یک شرکت خصوصی به اتهام اختلاس 600 میلیون افغانی پول اعاشه پولیس دستگیر گردیدند.

وزارت داخله با اعلام این خبر گفت که معین تامینات وزارت امور داخله و رییس عمومی لوژستیک و مالی وزارت امور داخله ممنوع الخروج گردیدند.

وزارت داخله شام چهارشنبه(8 جوزا) با نشر خبرنامه‌یی گفت که حاجی رسا مسئول یک قرارداد وزارت امور داخله، 9 تن کارمندان ریاست عمومی لوژستیک و 13 تن کارمندان ریاست عمومی مالی وزارت امور داخله درپیوند به اختلاس در یک قرارداد گوشت، اعاشه پولیس برای سال مالی 1397 ده ولایت، بعد از فعالیت مسلکی و اوپراتیفی با شواهد و اسناد دستگیر گردیدند.

رهبری وزارت امور داخله دستور داده که این قضیه به گونه جدی بررسی گردد.

منابعی در وزارت امور داخله می‌گویند که در پیمان خریداری‌های گوشت این

منابعی می‌گویند که پیمان خریداری گوشت وزارت امور داخله با شرکت شجاع آبدره و حامد، امضا شده است و مجموع پیمان‌های این شرکت با وزارت امور داخله بیش از یک میلیارد و یک صد میلیون افغانی بوده است.

حاجی محمد رسا، مالک این شرکت است و با سه تن از دبیران دفترش بازداشت شده‌اند.

منابعی می‌گویند که مالک و کارمندان این شرکت، مهر وزارت امور داخله را جعل کرده بودند و در تبانی با فرماندهان پولیس ولایت‌ها و با ساختن سندهای جعلی دست به این اختلاس‌ها زده‌اند.

کارمندان شرکت شجاع آبدره و حامد، به فرماندهی پولیس یک ولایت پنج هزار کیلوگرام گوشت می‌دهند اما در سند با امضا فرمانده پولیس همان ولایت ده هزار کیلوگرام می‌رسانند. اما در حالت‌هایی که فرمانده پولیس توافق نمی‌کند این شرکت با مهرهای جعلی وزارت سندهای تازه می‌سازند و آن‌ها را مهر می‌زنند.

 

چنان که در یکی از رویدادها در ولایت ننگرهار ۵۷۴۱۳  کیلوگرام گوشت خریداری شده است، اما  در سند آمده است که این شرکت ۹۲۶۴۸ کیلوگرام سپرده است.

حارث سراج سرپرست معنیت تامیناتی، نصیر زید رییس مالی، میرویس جان باز سرپرست ریاست لوجستیک، و پنج مقام پیشین این وزارت از کسانی استند که وزارت امور داخله خواهان ممنوع الخروج شدن شان از سوی لوی سارنوالی شده است.

سندها نشان می‌دهند که بیش از نود درصد این اختلاس‌ها در ولایت‌های کابل، پروان، ننگرهار، کاپیسا، پنجشیر، بغلان، نورستان و لغمان صورت گرفته است.

قراردادی گوشت، فساد در وزارت داخلهف مسعود اندرابی، بازداشت فاسدان،