یکشنبه, ۹ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

000

تصادم مرگبار قطار در هند/ مودی از مجازات شدید مسوولان گفت

03 June 2023

نارندرا مودی، نخست وزیرهند گفته افرادی که در حادثه مرگبار راه آهن در شرق هند گناهکار شناخته شوند، «شدیدا مجازات» خواهند شد.

به گزارش کشورنیوز به نقل از بی بی سی، در حادثه شامگاه جمعه در ایالت اودیشا که دو قطار مسافربری و یک قطار باربری با هم تصادم کردند، دست‌کم ۲۸۸ نفر کشته شدند و حدود هزار نفر زخمی شدند.

آقای مودی از محل حادثه بازدید کرد و آن را «دردناک» خواند. او همچنین به ملاقات مجروحان در بیمارستان رفت و وعده داد که «برای درمان مجروحان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.»

هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث برخورد چند قطار در منطقه بالاسور شده است.از این حادثه به‌عنوان بدترین حادثه راه‌آهن در هند در قرن حاضر یاد شده.

مقامات می گویند حدود ساعت ۷ (۱۳:۳۰ به وقت گرینویچ) چندین واگن قطار سریع‌السیر که بین کلکته و چنای (مدرس سابق) در حرکت بود، پس از برخورد با قطار حمل کالا که درتوقف بود، از ریل خارج شدند.

چند واگن به ریل‌های خط مقابل رفتند. قطار دیگری که در جهت مخالف حرکت می‌کرد ( قطار سریع‌السیر از یسوانتپور به هورا) با واگن‌های از ریل خارج شده تصادم کرد.

اتال کاروال، رئیس نیروی ملی واکنش به بلایای طبیعی (NDRF) به خبرگزاری ای‌ان‌آی گفت: «شدت برخورد قطارها منجر به له و لورده شدن چندین واگن شده است.»

وزارت راه‌آهن با اعلام پایان تلاش‌های امدادی در روز شنبه، گفت کار برای بازسازی محل حادثه آغاز شده است.

بیش از ۲۰۰ آمبولانس و ۱۰۰ پزشک به منطقه اعزام شدند و حتی از اتوبوس‌های شهری برای انتقال مصدومان و امداد کمک گرفته شد.

پیشترآقای مودی گفته بود از این واقعه متاثر شده و با خانواده‌های عزادار همدلی می‌کند.

او در توییتی گفت که «همه کمک‌های ممکن برای کسانی که آسیب دیده‌اند فراهم می‌شود.»

تصاویر منتشرشده از این فاجعه برخی از مسافران نجات‌یافته را نشان می‌دهد که برای کمک به سرنشینان گیرافتاده در قطارها می‌شتابند.

هند یکی از بزرگترین خطوط ریلی جهان را دارد و به همین علت بروز سانحه ریلی در این کشور که اکنون پرجمعیت‌ترین کشور جهان محسوب می‌شود، نامعمول نیست.

در چند سال اخیر دولت هند صدها میلیون دلار برای بهبود خطوط راه آهن و پیشگیری از سوانحی این چنین بودجه اختصاص داده اما همچنان جان باختن در سوانح ریلی یکی از بالاترین آمارهای تصادفات در هند را به خود اختصاص داده است.