سه شنبه, ۱۸ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

1-2

تمام تقرری‌ها و استخدام‌ها تا ختم انتخابات متوقف شد

21 July 2019


اداره مستقل ارگان‌های محلی از توقف تقرری‌ها و استخدام‌ها در ادارات محلی تا ختم انتخابات ریاست جمهوری خبر داده است.

در یک خبرنامه اداره مستقل ارگان‌های محلی که روز یک‌شنبه، سی‌ام سرطان نشر شد، آمده است که این تصمیم «به منظور انجام هر چه بهتر امور به گونه شفاف و به هدف حفظ مصونیت وظیفه‌ای» گرفته شده است.

این اداره گفته است که بر اساس تصمیم رهبری اداره ارگان‌های محلی، تا پایان انتخابات ریاست جمهوری، هیچ‌کس نمی‌تواند در مرکز، ولایات، ولسوالی‌ها و شهرداری‌ها از بست اول الی بست هشتم در ادارات به کار گماشته شود.

اداره ارگان‌های محلی هم‌چنان توضیح داده است: «اگر کسانی در گذشته شارت لیست شده و یا هم امتحان رقابتی را سپری نموده باشند، امور متباقی مقرری‌شان بعد از انتخابات به پیش خواهند رفت.»

این ادراه گفته است که براساس تصمیم تازه، ادارات تنها براساس نیاز جدی، مشکلات امنیتی، فساداداری و یا هم از روی بی‌کفایتی کارکنان می‌توانند، بعضی افراد را مقرر و بعضی افراد را از وظایف سبک دوش کند.

این در حالی است که انتظار می‌رود تا هفت روز دیگر کارزارهای انتخاباتی نامزدان انتخابات ریاست جمهوری آغاز شود.

پیش‌تر برخی از این نامزدان ریاست جمهوری خواهان توقف تقرری‌ها و عزل و نصب مقام‌های حکومتی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شده بود.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان برگزار شود.

توقف مقرری ها در ارگانهای محلی، توقف مقرری ها در اداره مستقل ارگانهای محلی، متوقف شدن تقرری ها و استخدام ها در اداره مستقل ارگانهای محلی، کشور نیوز