سه شنبه, ۱۱ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

mod-2

خالد: طالبان تلفات‌شان را غیرنظامی جا می‌زنند

26 October 2019

سرپرست وزارت دفاع افغانستان می‌گوید یکی از دلایل بیشتر شدن تلفات ملکی در افغانستان، در گزارش اخیر ملل متحد این‌است که طالبان کشته شده‌های خود را با تلفات ملکی همراه می‌کنند.

همزمان با گفته‌های آقای خالد فرمانده قوای حمایت قاطع تحت رهبری ناتو در افغانستان نیز گفته است با بخشی از گزارش ملل متحد در این مورد موافق نیست.

این دو مقام می‌گویند احتمال دارد که بعضی نارسایی‌ها در عملیات وجود داشته باشد، اما آنها به اصول محافظت از افراد ملکی پابند اند.

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع افغانستان می‌گوید طالبان مسلح مرده‌های خود را با افراد ملکی همراه می‌کنند و از این سبب در گزارش اخیر ملل متحد، در باره افزایش بی‌سابقه تلفات ملکی در افغانستان معلومات داده شده است.

اسدالله خالد که برای اشتراک در مجلس وزرای دفاع ناتو به بروکسل پایتخت بلجیم رفته، دیروز ۲۵ اکتبر در آنجا به خبرنگاران گفت تلفات ملکی رخداده، ولی تأکید کرد قوای افغان تمام اصول را برای مصونیت افراد ملکی مد نظر می‌گیرند.

او افزود:”ولی این به این معنی نیست که این کفایت می‌کند. باز تکرار می‌کنم ما از زمان پلانگذاری تا ختم عملیات متوجه آن می‌باشیم که تلفات ملکی بار نیاید.”

دفتر نماینده‌گی سیاسی ملل متحد در کابل یوناما در یک گزارشی که ۱۷ اکتبر نشر کرد، افزایش تلفات ملکی را در این کشور بی‌سابقه خواند.

اسدالله خالد,بروکسل,بلجیم,تلفات غیرنظامیان,سرپرست وزارت دفاع ملی کشور,طالبان,کشورنیوز,نشست وزرای دفاع