دوشنبه, ۱۰ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

viber_image_2019-10-05_12-06-32

دیدار برادر با خلیل‌زاد/ امریکا مایل به از سرگیری مذاکرات نیست

05 October 2019

هیأت طالبان در روز جمعه (12 میزان)، با نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، در شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان دیدار کرده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، هیات طالبان با زلمی خلیل زاد نماینده ویژه امریکا در موضوع افغانستان دیدار کرد. این دیدار نخستین رایزنی میان دو طرف پس از توقف گفتگوهای صلح امریکا و طالبان است که به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا انجام شد.

ملاقات هیات طالبان و نماینده ویژه امریکا در روز جمعه انجام شده است. هیات طالبان به ریاست ملاعبدالغنی برادر بوده که رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر و یکی از بنیانگذاران گروه طالبان است.

با این حال، مقام های امریکایی مایل به گفتن این نکته هستند که واشنگتن در شرایط کنونی تمایلی به از سرگیری گفتگوها با طالبان ندارد. پیشتر رییس جمهور امریکا گفتگوهای صلح امریکا با طالبان را متوقف کرد. دلیل وی از انجام این کار، اقدام طالبان در بمبگذاری در کابل بود که منجر به کشته شدن 11 نفر از جمله 1 سرباز امریکایی شد.

هیأت طالبان در اسلام‌آباد با شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه و رییس آی‌اس‌آی دیدار کرده‌اند.

حکومت افغانستان از نحوۀ پذیرایی رهبری طالبان در پاکستان انتقاد کرده است.

هیأت طالبان در پاکستان از مقامات اسلام‌آباد خواسته‌اند که تسهیلاتی را به مهاجرین افغان فراهم‌ سازند. آنان خواستار تسهیلات در اجرای صدور ویزا نیز شده‌اند.

اسلام آباد,امریکا,پاکستان,طالبان,قطر,کشورنیوز,گروه طالبان,مذاکرات صلح,ملاقات خلیلزاد و طالبان در اسلام آباد,هییت طالبان با خلیلزاد ملاقات کرد