دوشنبه, ۱۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

22D87636-D1AE-4A02-A32F-276ADB436F96_cx0_cy7_cw0_w1597_n_r1_st

خلیل‌زاد: پاکستان سیاست خود را در قبال افغانستان تغییر دهند

05 April 2019

نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان گفت: واشنگتن خواهان سیاست شفاف دولت اسلام آباد در قبال کابل است در غیر این صورت توسعه روابط پاکستان و امریکا امکان پذیر نیست.

زلمی خلیل زاد روز (جمعه) برای دیدار با مقام های ارشد پاکستانی وارد اسلام آباد شد.

جیو نیوز گزارش داد: خلیل زاد روز گذشته طی سخنانی در افغانستان گفت که روابط خوب میان پاکستان و امریکا بستگی به سیاست موثر اسلام آباد در قبال کابل دارد.

خلیل زاد مدعی شد: تا زمانی که دولت اسلام آباد در سیاست خود درباره اوضاع افغانستان بازنگری نکند، روابط ما با پاکستان بهبود نخواهد یافت.

وی اظهار داشت: امریکا علاوه بر اینکه به دنبال توافق با طالبان برای استقرار صلح در افغانستان است، همزمان خواهان توافق میان کابل و اسلام آباد نیز است که تحت آن پاکستان بتواند نقش سازنده تری در قبال افغانستان ایفا کند.

نماینده امریکا تاکید کرد: اگر پاکستانی‌ها خواستار روابط بهتر با ما هستند، باید سیاست خود را در قبال افغانستان تغییر دهند در غیر این صورت تعاملات اسلام آباد – واشنگتن پیشرفتی نخواهد کرد.

منابع خبری پاکستان اعلام کردند: خلیل زاد امروز با حضور در محل وزارت امور خارجه پاکستان با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد و قرار است گفت وگوهای هیات‌های دو کشور با موضوع پیشبرد روند صلح در افغانستان برگزار شود.

زلمی خلیل زاد، صلح، پاکستان، اشرف غنی، کال اسلام آباد