یکشنبه, ۹ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

WhatsApp Image 2023-09-09 at 03.40.24

رهبر جبهۀ مقاومت در بیست‌ودومین سالروز ترور قهرمان ملی: امیدواری ما به پیروزی بیشتر شده است

09 September 2023

احمد مسعود رهبر جبهۀ مقاومت ملی، در بیست‌ودومین سالروز شهادت احمدشاه مسعود قهرمان ملی افغانستان، از برنامۀ سیستماتیک دشمن برای تفرقه‌افگنی در میان مردم سخن زد و گفت که اگر به دنبال افغانستان مستقل، آباد و با عزت هستیم، نباید شکار توطیه‌ها شویم و وحدت و همبستگی خویش را حفظ کنیم.

به گزارش کشورنیوز، او با اشاره به تلاش‌های طالبان برای به رسمیت‌شناسی از سوی جامعه بین‌المللی گفت که مشروعیت از مجرای ارادۀ مردم و انتخابات آزاد و عادلانه می‌گذرد. دنیا بداند که بدون نقش و ارادۀ مردم در تعیین سرنوشت‌شان، مبارزه با تروریزم، مواد مخدر و اصل حق تحصیل به نتیجه‌یی نخواهد رسید.

احمد مسعود از افزایش فعالیت جبهۀ مقاومت و حملات هدفمند چریک‌ها خبر داد و گفت: درحالی که دنیا مردم افغانستان را فراموش کرده و تنها گذاشته است، اما به دلیل حمایت مردمی امیدواری ما برای پیروزی با گذشت هر روز بیشتر می‌شود.

رهبر جبهۀ مقاومت ملی گفت که اگر دنیا حمایت کند یا نکند، ما باید به مبارزۀ خود در برابر ظلم، استبداد و اشغال ادامه بدهیم. او تأکید کرد که برای رسیدن به آزادی منتظر کسی نیستیم.

همچنان، حامد کرزی رییس جمهور سابق که در زیر حاکمیت طالبان در کابل به سر می برد در پیامی گفت که مسعود یک مجاهد وطن دوست و آزاده بود که تا اخرین رمق حیات از مبارزه در راه آزادی و استقلال کشور دریغ نکرد.

 عبدالله عبدالله رییس پیشین شورای مصالحه ملی گفت که احمدشاه مسعود يكی از با تدبير‌ترين شخصيت‌های افغانستان بود. او عمیقاً اعتقاد داشت که راه‌حل مشکلات کشور در تأمین حق مساوی برای همه‌ مردم کشور نهفته است. شهید مسعود می‌دانست که همه‌ اقوام در ایجاد و غنا بخشی تمدن و فرهنگ افغانستان کوشیده‌اند و با همه تفاوت‌ها و ویژگی‌ها در یک سرزمین زندگی می‌کنند.

احمدشاه مسعود بیست و دو سال پیش در چنین روزی به وسیلۀ دو حملۀ کنندۀ انتحاری عرب که خود را خبرنگار جازده بودند، در خواجه بهاءالدین تخار به شهادت رسید.