شنبه, ۸ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

1944354

رییس امنیت ملی برکنار شد

06 September 2019

اشرف‌غنی، رییس جمهور در جلسۀ ویژۀ امنیتی در پیوند به عملیات اخیر در ولایت ننگرهار و حملۀ انتحاری در کابل، استعفای معصوم استناکزی رییس امنیت ملی را منظور کرد.

ارگ می‌گوید که استعفای معصوم ستانکزی رییس عمومی امنیت ملی در پیوند به عملیات زیر نام ضد داعش در ولایت ننگرهار که در نتیجۀ آن چهار جوان از اعضای یک خانواده کشته شدند، منظور گردید.

آقای غنی، به مسئولین ریاست عمومی امنیت ملی هدایت جدی داد تا افراد دخیل در رویداد یادشده را شناسایی و جهت تحقیقات بعدی، به دادستانی معرفی نمایند.

وی تاکید کرد که تمام عملیات‌های نظامی باید در چارچوب قوانین نافذۀ کشور انجام شود.

اشرف‌غنی گفت که به عنوان سرقوماندان اعلی قوای مسلح و مسئول درجه اول کشور، کشتن هیچ فرد ملکی برایم قابل قبول نیست و این رویداد را به گونۀ جدی تعقیب می‌کنم.

او گفت: هر فرد و هر منسوب نظامی که در پیوند به این حادثه مقصر شناخته شود، در مطابقت به قوانین نافذۀ کشور با وی برخورد صورت گیرد.

رییس جمهور در مورد رویداد تروریستی پنجشنبه در ناحیه نهم شهر کابل، گفت: طالبان با بی‌شرمی و گستاخی کامل، مسئولیت این تراژیدی را به عهده گرفتند. پیام من برای ملت همیشه پیام صلح بوده است، اما پیام طالبان همواره انتحار، انفجار و وحشت می‌باشد.

رییس جمهور غنی تصریح کرد که نیروهای دلیر امنیتی و دفاعی ما، در برابر چنین جنایت طالبان از مردم، ارزش‌های ملی و وطنی، به بهای خون‌شان دفاع می‌کنند و به شمول طالبان، به هیچ گروه جایتکار اجازه نخواهند داد تا به سرنوشت مردم ما حاکم شوند.

اشرف غنی,امنیت ملی,عملیات انتحاری,معصوم استانکزی