جمعه, ۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

resized_un_afghanistan_high_res_logo_1_0

سازمان ملل متحد: به تصمیم تبعیض‌آمیز طالبان تن نمی‌دهیم

12 April 2023

سازمان ملل باردیگر با محکومیت تصمیم طالبان دربارۀ توقف فعالیت کارمند زن این سازمان در افغانستان گفت که تسلیم این تصمیم تبعیض‌آمیز و خلاف قوانین بین‌المللی نخواهد شد.

به گزارش کشورنیوز، سازمان ملل روز سه‌شنبه در اعلامیه‌یی گفت که مسوولیت پیامدهای متوقف‌سازی فعالیت کارمندان زن این سازمان متوجه طالبان خواهد بود.

سازمان ملل گفته که طالبان آنها در موقعیت دشواری قرار داده است: ادامۀ ارایۀ کمک‌های بشردوستانه و یا اصول و قوانین حاکم سازمان ملل. اما آن‌ها تسلیم تصمیم طالبان نخواهند شد.

طالبان امروز در واکنش به این اعلامیه گفت که سازمان ملل متحد به مسألۀ «داخلی و ارزشی» افغانستان احترام بگذارد. سخنگوی طالبان گفت که اقدام آنها تبعیض‌آمیز نیست و سازمان ملل به آن احترام بگذارد.

طالبان از جامعۀ بین‌المللی خواسته‌اند که پول‌های منجمدشدۀ افغانستان را آزاد سازند و تحریم‌های وضع‌شده بر رهبران این گروه را بر دارند.

طالبان اخیراً فعالیت کارمندان زن سازمان ملل متحد را متوقف ساخته‌اند. سازمان ملل متحد در واکنش فعالیت‌هایش را در سراسر افغانستان متوقف ساخته است.

در جریان دو سال، سازمان ملل متحد مسوولیت هماهنگی و توزیع کمک‌های بشردوستانه را برعهده داشته است. این نهاد به‌گونۀ مرتب هفته ۴۵ میلیون دالر به افغانستان کمک کرده است. ادعاهایی وجود دارد که بخش زیاد کمک‌های جهانی به جیب طالبان می‌رود.

 

افغانستان,سازمان ملل متحد,کارمندان زن سازمان ملل,یوناما