شنبه, ۱۵ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

632888

سیگار: امریکا 9 میلیارد دالر در مبارزه با مواد مخدر در افغانستان مصرف کرده است

14 April 2019

بازرس ویژۀ امریکا برای بازسازی افغانستان، برنامه‌های ایالات متحده در مبارزه علیه مواد مخدر را مؤثر نمی‌داند.

سیگار تلاش‌های مشترک حکومت افغانستان و ایالات متحده امریکا در یک و نیم دهه گذشته در بخش مبارزه علیه مواد مخدر را مؤثر نمی‌داند و از دوام کشت کوکنار به پیمانه زیاد در افغانستان خبر می‌دهد.

جان سوپکو بازرس ویژۀ ایالات متحده امریکا از پروژه‌های بازسازی افغانستان در جلسه استجوابیه کمیته امنیت ملی مجلس سنای امریکا گفت: به‌شمول محو مزارع کوکنار، هیچ برنامۀ ایالات متحده امریکا در بخش مبارزه علیه مواد مخدر مؤثر نبوده است.

آقای سوپکو کاهش سال گذشته در تولید تریاک را ناشی از خُشک سالی می‌داند و نگران آن است که با رفع خُشک سالی در سال روان، بار دیگر تولید تریاک افزایش خواهد یافت.

او افزود:

“برنامه‌های محو مزارع کوکنار هیچ کاهشی در کشت کوکنار و میزان تولید تریاک به وجود نیاورده‌است. اگر واقعیت بگویم، هیچ یک از برنامه‌های ما در بخش مبارزه علیه مواد مخدر در افغانستان مؤثر نبوده‌است. در ده سالی که ما برنامه‌های محو مزارع کوکنار را به پیش بردیم، توانستیم تنها پنج در صد کوکنار کشت شده در افغانستان را محو کنیم.”

سرمفتش ایالات متحده از بازسازی افغانستان به اعضای کانگرس امریکا گفت که از آغاز برنامه مبارزه علیه مواد مخدر در افغانستان، (۹) میلیارد دالر بالای این برنامه به مصرف رسیده‌است.

 

 

مواد مخدر، افغانستان، مصرف امریکا بی تأثیر بودن، مزارع کوکنار، خشکسالی، بازرس امریکا