یکشنبه, ۹ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

98030125_3086860351394114_7883265854509416448_o

شورای امنیت ملی: شرکا و متحدین افغانستان به تروریستان برائت ندهند

16 May 2020

سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی، می‌گوید که در حمله‌های طالبان و همکاران تروریست این گروه در جریان هفته سوم ماه رمضان، ۷۹ فرد ملکی به شهادت رسیده و ۲۱۸ فرد ملکی دیگر زخم برداشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری کشور، جاوید فیصل سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی امروز در یک کنفرانس خبری گفت که میزان حملات طالبان وهمکاران تروریست این گروه در جریان هفته سوم ماه رمضان در مقایسه با هفته دوم این ماه، ۳۰۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

فیصل گفت که طالبان و همکاران تروریست این گروه در این حملات شان که در ۲۱ ولایت کشور انجام داده‌اند، به افراد ملکی هیچ‌گونه ترحمی نکرده و آنان را هدف قرار داده‌اند.

او تاکید کرد که طالبان، داعش و دیگر گروه های تروریستی که در افغانستان فعالیت می‌کنند، یکی با دیگر شان هیچ‌گونه تفاوتی ندارند و آنان به‌گونه مشترک برضد مردم افغانستان حمله می‌کنند.

سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی گفت: توقع افغانستان از شریکان و متحدین اش این است تا به مخالفین و تروریستانی که به‌گونه روز مره افراد ملکی را در افغانستان می‌کشند، برائت ندهند.

او گفت تروریستان نباید به تروریست خوب و بد تقسیم گردند زیرا آنان قاتلین مردم افغانستان استند و به زن، مرد، کودک، پیر وجوان رحم نمی‌کنند.

تروریستان,جاوید فیصل,شرکای بین المللی,شورای امنیت ملی,طالبان,کشورنیوز