چهارشنبه, ۱۲ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

alexander-shatov-CTZhGbSxWLI-unsplash

طالبان فیسبوک را می‌بندد

06 April 2024

طالبان فیسبوک را در افغانستان می‌بندند. وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی طالبان گفته که طرح مسدودسازی فیسبوک نهایی شده است.

به گزارش کشورنیوز، نجیب‌الله حقانی شنبه‌شب به طلوع‌نیوز گفت که جوانان کشور در حال حاضر نیاز به آموزش دارند و نباید سرگرم شبکه‌های اجتماعی باشند.

سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی طالبان افزود: «جوانان ما و شما در شرایطی اند که از نگاه علمی ضعیف هستند  و اکثریت شان بی سواد هستند و باز هم با این چیزها وقت خود را ضایع ساختن و پول مصرف کردن به نفع شرکت و به زیان ملت است، برای این موضوع پالیسی ساخته شده که فیسبوک را محدود و مسدود کنیم.»

نجیب‌الله حقانی خاطر نشان ساخت که شبکه‌های مخابراتی در حاکمیت نظام پیشین در کشور برای تامین امنیت سایت‌های شان به طالبان پول پرداخت می‌کردند.

این درحالی است که فیسبوک محدودیت شدیدی بر فعالیت گروه‌های تروریستی ایجاد کرده است. نام بردن از طالبان و حمایت از این گروه خلاف پالیسی فیسبوک است. فیسبوک هزاران صفحه را به دلیل تبلیغ به نفع طالبان مسدود ساخته است. همچنان، آنهایی‌که برضد طالبان نوشته نیز با تحریم روبرو شده‌اند. طالبان در تویتر حضور چشمگیر دارند.