جمعه, ۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

119430537_2700757906802349_4261446002715884489_o

عبدالله: در جریان مذاکرات خشونت‌ها باید کاهش پیدا کند

13 September 2020

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی می‌گوید که مردم انتظار دارند با شروع مذاکرات، سطح خشونت‌ها به صورت قابل ملاحظه کاهش پیدا کند و دو طرف باید به خواست جمعی مردم افغانستان احترام قایل شود.

عبدالله عبدالله که امروز (یکشنبه، 23 اسد) در نشست خبری در دوحه پایتخت قطر سخن می‌گفت، افزود: ممکن است میان دو طرف اختلاف‌ نظرهای زیادی وجود داشته باشد، اما مهم این است که هردو طرف با حوصله‌مندی گفت‌وگوها را تا یک راه حل صلح‌آمیز ادامه دهند. هیأت جمهوری اسلامی افغانستان با روحیه کافی و به نیأت آوردن صلح به این پروسه حاضر شده است.

عبدالله عبدالله اضافه کرد که شروع مذاکرات یک قدم تاریخی برای افغانستان است و اگر مذاکرات به شیوۀ مسالمت‌آمیز ادامه پیدا کند، هردو طرف برنده خواهد بود و بازنده‌ای در این روند وجود نخواهد داشت.

رییس شورای عالی مصالحۀ ملی افزود که جنگ راه حل نیست و ادامه خشونت‌ها و افزایش تلفات، تأثیر منفی به روند مذاکرات صلح برجای خواهد گذاشت.

عبدالله عبدالله تأکید کر حوادثی که صورت می‌گیرد تأثیر ناگوار بالای روان مردم برجای می‌گذارد. مردم با شروع مذاکرات امیدواری‎‌های فراوان دارند و توقع می‌رود که گفت‌وگوها منجر به صلح واقعی در کشور گردد.

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی با قدردانی از میزبانی قطر و همۀ کشورهای حامی افغانستان در پروسه صلح، تأکید کرد که مذاکرات به هیچ صورتی نباید توقف پیدا کند.

در همین حال، معصوم استانکزی، رییس هیأت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان، در این نشست با ارایه اطلاعات در مورد نشست مقدماتی هیأت مذاکره کننده افغانستان و گروه طالبان، افزود که رهنمود عمده برای ما، نظریات و خواست مردم کشور است.

خشونت,دوحه,صلح,طالبان,عبدالله