دوشنبه, ۱۰ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

94979304_3027831867296963_8627250440393719808_o

قربانیان کووید۱۹ در کشور به ۴۰ تن و مبتلایان به ۱۱۴۳ نفر افزایش یافت

22 April 2020

مسولان وزارت صحت عامه کشور می‌گویند که در بیست و چهار ساعت گذشته ۵۱ مورد جدید ویروس کرونا در افغانستان به ثبت رسیده است. 

باثبت ۵۱ واقعه جدید ویروس کرونا، شمار مجموعی مبتلایان به بیماری کووید۱۹، در کشور، به ۱۱۴۳ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری کشور، وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه امروز (چهارشنبه، سوم ثور) در کنفرانس خبری گفت که از مجموع ۵۱ واقعه جدید ویروس کرونا که در ۲۴ ساعت گذشته ثبت گردیده، ۲۸ واقعه آن به ولایت کابل، ۳ واقعه به ولایت هرات، ۲ واقعه به ولایت غزنی، ۴ واقعه به ولایت کاپیسا، ۶ واقعه به ولایت ننگرهار، ۳ واقعه به ولایت کنر وبه ولایت های پروان، بامیان، لغمان، پکتیکا وفراه؛ هرکدام یک یک واقعه مربوط می‌شود.
مایار، گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ تن دیگر از افراد مصاب به بیماری کووید۱۹، شفایاب شده اند که با افزودن آن، شمار مجموعی شفایافتگان تا اکنون به ۱۶۶ نفر می رسد.
او گفت که در یک‌شبانه روز گدشته، ۴ تن دیگر از بیماران مبتلا به کووید۱۹، جان باخته اند و شمار مجموعی جان باختگان به ۴۰ نفر رسیده است.
مایار در همین حال گفت تمام ۳۰ سمپل مشکوک ویروس کرونا از ولسوالی سروبی ولایت کابل که در ۲۴ ساعت گذشته مورد آزمایش قرار گرفت، منفی ثابت شده است.
سخنگوی وزارت صحت عامه با نگرانی از افزایش روز افزون واقعات مثبت ویروس کرونا به ویژه در کابل، از باشنده‌گان این ولایت بار دیگر در خواست کرد که توصیه‌ها و پیام‌های صحی وزارت صحت عامه را با جدیت رعایت کنند تا از شیوع گسترده این ویروس جلوگیری شود.