جمعه, ۱۴ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

584156_590

مشاور امنیت ملی امریکا: بخشی از نیروهای ما در افغانستان می‌مانند

04 March 2019

مشاور امنیت ملی امریکا با بیان اینکه مقامات این کشور به طالبان اعتماد ندارند، گفت: بخشی از نیرو‌های امریکا برای مبارزه با تروریسم در افغانستان باقی خواهند ماند.

 جان بولتون، مشاور امنیت ملی امریکا گفت: ما به طالبان اعتماد نداریم و آن‌ها نیز تا زمانی که به نفعشان باشد با امریکا مذاکره خواهند کرد.

وی افزود: آنچه که ترامپ تاکنون تصمیم گرفته این است که بخشی از نیرو‌ها به عنوان مبارزه با تروریسم در افغانستان حضور خواهند داشت و این موضوع بسیار مهم است.

مشاور امنیت ملی امریکا ادامه داد: مقامات ارشد امنیتی امریکا در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه از طریق دیپلماسی و مذاکره با طالبان اهداف امریکا در مورد مبارزه با تروریسم در افغانستان حفظ شود.

بولتون با بیان اینکه کسی در دولت ترامپ به طالبان اعتماد ندارد، تصریح کرد: در این هفته نیز به مذاکره با طالبان ادامه خواهیم داد و ما انرژی زیادی را در مورد چگونگی مبارزه با تروریسم در مذاکره با طالبان در حال صرف کردن هستیم.

به نوشته سی ان ان، این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که دور پنجم مذاکرات امریکا با طالبان در قطر ادامه دارد و خروج نیرو‌های خارجی از افغانستان یکی از محور‌های اصلی این مذاکرات است.

گروه طالبان بار‌ها تاکید کرده است که تا زمان خروج آخرین سرباز خارجی از افغانستان از جنگ دست نمی‌کشد.

جان بولتن، امریکا، طالبان، افغانستان، خروج