دوشنبه, ۱۰ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

97494735_3081270571953092_9174127552451575808_o

وزارت صحت عامه: شمار بیماران کرونا به ۵۶۳۹ رسید

14 May 2020

از مجموع ۱۰۰۸ سمپل مشکوک ویروس کرونا که در یکشبانه روز گذشته در لابراتوارهای وزارت صحت عامه مورد آزمایش قرار گرفته، ۴۱۳ سمپل آن مثبت تشخیص شده است.

باثبت ۴۱۳ واقعه جدید ویروس کرونا، شمار مجموعی بیماران مبتلا به کووید۱۹، در سطح کشور تا اکنون به ۵۶۳۹ نفر رسیده است.

داکتر وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه که در سلسله کنفرانس های خبری روزانه این وزارت در مورد ویروس کرونا، در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت صحبت می کرد، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ تن دیگر از بیماران مصاب به کووید۱۹، شفایاب شده اند که با ثبت آن شمار مجموعی شفایافتگان از این بیماری تا اکنون به ۶۹۱ نفر رسیده است.

او همچنان افزود که با فوت ۴ تن دیگر از بیماران کووید۱۹، در یکشبانه روز گذشته، شمار مجموعی جان باختگان از اثر این بیماری، به ۱۳۶ نفر رسید.

مجروح، با نگرانی از افزایش واقعات مثبت ویروس کرونا، گفت به هر اندازه ای که شهروندان کشور اصول اساسی بهداشت برای جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا را رعایت نکنند، به همان میزان شمار بیماران کووید۱۹، در کشور افزایش خواهد یافت.

او گفت: به گونه مثال در یکشبانه روز گذشته واز مجموع ۴۴۱ سمپل مشکوک ویروس کرونا در کابل، ۱۸۸ سمپل آن مثبت تشخیص شده است.

معین وزارت صحت عامه، بار دیگر گفت توقع وزارت صحت عامه از شهروندان کشور این است که با رعایت اصول بهداشت از جمله شستن دست ها، پوشیدن ماسک وحفظ فاصله اجتماعی، خود ودیگران را در برابر ویروس کرونا مصون نگه دارند.

 

 

افغان جاپان,تست کرونا,کرونا,وزارت صحت عامه