دوشنبه, ۱۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

120201060_1727092654136196_6074879224012991847_o

کمیسیون اصلاحات اداری نهادهای برتر خدمات ملکی را معرفی کرد

24 September 2020

کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی امروز از ریاست برتر منابع بشری، رهبر برتر منابع بشری و طرح برتر منابع بشری اداره‌های خدمات ملکی با اهدای تندیس‌ها و تقدیرنامه‌ها‌، ستایش کرد.

این نخستین برنامه‌ای است که به منظور تقویت فرهنگ مکافات، انگیزه‌بخشی و افزایش رقابت سالم میان کارکنان واحدهای منابع بشری اداره‌های خدمات ملکی راه‌اندازی می‌شود.

با آن‌که واحدهای منابع بشری اداره‌های خدمات ملکی، نسبت به گذشته‌ها، هم اکنون در وضعیت خوبی قرار دارد، راه‌اندازی چنین برنامه‌ها به معیاری شدن هر چه بهتر این واحدها کمک می‌کند. نیاز است تا در واحدهای منابع بشری ادارات خدمات ملکی، بهبودی قابل ملاحظه‌ای به میان آید. از دید کمیسیون، اهدای جایزۀ ریاست برتر، رهبر برتر و طرح برتر، مسؤولیت دریافت‌کنندگان این جایزه را بیش‌تر می‌سازد.

ریاست‌ منابع بشری وزارت‌ تحصیلات عالی و ریاست منابع بشری وزارت احیا و انکشاف دهات که از مجموع امتیازات، بلندترین امتیاز را کسب کرده‌اند به عنوان «ریاست‌های برتر منابع بشری اداره‌های خدمات ملکی» تندیس دریافت کردند.

منیلا حکیمی، رییس منابع بشری ادارۀ ملی احصاییه و معلومات که بر بنیاد معیارها بلندترین امتیاز را کسب کرده‌ است به عنوان «رهبر برتر منابع بشری ادارات مرکزی» و نذیرمحمد پویا، رییس منابع بشری ولایت پروان با به دست آوردن بلندترین امتیاز، به عنوان «رهبر برتر منابع بشری ادارات ولایتی»، تندیس و تقدیرنامه دریافت کردند.

به همین گونه، تندیس و تقدیرنامۀ «طرح برتر منابع بشری» به نورالحق احمدی، آمر ارتقای ظرفیت و انکشاف ادارۀ ولایت هرات اهدا شد.

ریاست برتر، رهبر برتر و طرح برتر منابع بشری اداره‌های خدمات ملکی طی دو مرحله با تعیین شماری از معیارها و توزیع پرسش‌نامه‌ها به واحدهای منابع بشری ادارات شناسایی شدند. در پروسۀ گزینش، معیارهایی چون طرح برنامه‌ها و راهکارهای ارزنده برای تقویت و توسعۀ منابع بشری ادارات، کارکردهای ریاست‌های منابع بشری ادارات در راستای نوآوری، توان‌مندسازی کارکنان، هم‌آهنگی، ارائۀ خدمات بهتر به مراجعان، تأمین صحت و مصونیت کارکنان و…. در نظر گرفته شده است.

اصلاحات ادرای,توخی,خدمات ملکی,روسای برتر,منابع بشری