یکشنبه, ۲۳ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

66666

پایان خان‌های بالیود

26 December 2018

این روزها، مقالات، طنزها و فکاهیات بی‌شماری توسط کاربران رسانه‌های اجتماعی در مورد ناکامی شاه رخ خان، سلمان خان و عامرخان در باکس آفیس نشر می‌‌شود. این‌که چرا؟ در مطلب زیر بخوانید.

سال گذشته، زمانیکه فیلم‌های تیوب‌لایتِ (Tubelight) سلمان خان و جب هری میت سیجلِ (Jab Harry Met Sejal) شاه رخ خان در باکس آفیس ناکام شدند، بعضی‌ها ستاره بودن این دو ستاره مشهور بالیوود را مورد پرسش قرار دادند، و حتا زمزمه‌هایی در مورد پایان کار این دو ستاره مشهور در سینمای هند به گوش می رسید. اما در همان سال، سلمان خان یکی از موفق‌ترین کارهای خود زیر نام- تایگر زندا هی (Tiger Zinda Hai) را به بازار عرضه کرد. در آغاز امسال، سلمان خان با فیلم نه‌چندان خوبی زیرنام ریس 3 (Race 3) ظاهر شد. هرچند فیلم کاملا ناکام نبود، اما نتوانست پولی را در بازار دریافت کند که از ستاره‌ای هم‌چون سلمان خان توقع می رفت. پس از چند ماهی، عامر خان ستاره خوشنام بالیوود با یکی از گران ترین فیلم های خود زیر نام- تگس آف هندوستان (Thugs of Hindustan) در پرده سینما ظاهر شد، که متاسفانه شکست سنگینی را تجربه کرد. در عین حال، شاه رخ خان دیگر سینماگر بالیوود، هفته گذشته با یکی از کارهای بلندپروازانه اش زیر نام- زیرو (Zero) به پرده های سینما ظاهر شد. اما بررسی های که تا الان شده است، نشان می دهد که این فیلم در جریان یک هفته، از جایگاه خوبی در باکس آفیس برخوردار نیست.

هرچند ما در زمانی به سر می بریم که اغلب از ناکامی دیگران تجلیل می شود، اما این را نباید فراموش کرد که ناکامی هرسه خان سبب نگرانی است تا مایه دل خوشی. چون جایگاهی را که بالیوود در جهان کسب کرده است، یکی از دلایل آن، این سه ستاره مشهور است. از جانبی هم، این حقیقت است که ستاره های چون آیوشمن، رنویرسینگ، رنبیرکاپور، واروون داون و راج کمار راوو تعهد عمیقی به بالیوود نشان داده اند و فیلم های که آنها در آن نقش بازی کرده اند، پول های هنگفتی در باکس آفیس به دست آوردند. اما این ستاره ها خیلی دور است تا لقب سوپرستار یا ابر ستاره را همانند آن سه سوپرستار در کهکشان سینمای بالیوود به دست آورند.

منبع: تایمس نو نیوز.

ترجمه: کشور نیوز

بالیود,خانه,ستاره,ناکامی