یکشنبه, ۱۶ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

60142832_2238499972911525_1571801581857275904_o

اتحادیۀ اروپا: همزمان از پروسه صلح و انتخابات افغانستان حمایت می‌کنیم

14 May 2019

گهنار ویگند، رییس عملیاتی فعالیت‌های خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت گفته است که اتحادیۀ اروپا همزمان از پروسۀ صلح و انتخابات در افغانستان حمایت می‌کند.

ریاست اجرایی در خبرنامه‌یی گفته است که آقای ویگند ضمن تأکید بر ادامهٔ همکاری‌های اتحادیه اروپا با افغانستان گفت که اتحادیه اروپا از روند دموکراسی در این کشور حمایت می‌کند.

رییس عملیاتی فعالیت‌های اتحادیه اروپا گفت که ما از برگزاری انتخابات به‌موقع و شفاف در افغانستان حمایت می‌کنیم و آن را به نفع ثبات این کشور می‌دانیم.

آقای ویگند افزود که اتحادیه اروپا از تلاش‌های صلح در افغانستان نیز حمایت می‌کند؛ اما برای دست‌یافتن به آن باید اجماع ملی شکل بگیرد. ما همز‌مان از پروسه صلح و انتخابات حمایت می‌نماییم.

عبدالله عبدالله با ابراز قدردانی از حمایت و همکاری‌های اتحادیه اروپا با افغانستان گفت که نقش اروپا در توسعه و تقویت دموکراسی در کشور مؤثر بوده است.

رییس اجرایی از حمایت اتحادیه اروپا در زمینۀ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ستایش کرد و گفت که ما متعهد به برگزاری انتخابات به‌موقع، شفاف و با اعتبار هستیم. چون، باعث ثبات در کشور می‌گردد.

رییس اجرایی حکومت افغانستان تاکید کرد که حکومت از هر فرصت برای تحقق صلح در کشور استفاده می‌کند؛ اما هنوزهم طالبان مانع اصلی در پروسه صلح‌‌ می‌باشند.

انتخابات، صلح، اتحادیه اروپا، امریکا، غنی