دوشنبه, ۱۰ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

72665224_2455376114538616_1484046337619001344_o

اتحادیۀ اروپا: کمیسیون‌های انتخاباتی تلاش کردند انتخابات بهتری برگزار شود

17 October 2019

نماینده ویژۀ اتحادیۀ اروپا در دیدار با  اشرف‌غنی گفته است که کمیسیون‌های انتخاباتی نسبت به گذشته انتخابات بهتری برگزار کردند.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، هر دو جانب در رابطه به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، پروسۀ صلح و نقش اتحادیۀ اروپا در حمایت از حکومتداری خوب و مردم سالاری در افغانستان، بحث و تبادل نظر کردند.

براساس خبرنامۀ ارگ، آقای رولاند کوبیا نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا برای افغانستان، ضمن تبریکی به خاطر برگزاری موفقانۀ انتخابات ریاست جمهوری، از تعهد و تلاش های حکومت افغانستان، شجاعت مردم که با وجود تهدیدات به پای صندوق رای رفتند و همچنان از نیروهای امنیتی و دفاعی بخاطر تامین امنیت انتخابات، ستایش کرد.

وی گفت که این بار کمیسیون‌های انتخاباتی نسبت به گذشته تلاش کردند تا انتخابات به گونه درست برگزار شود.

نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا برای افغانستان در رابطه صلح، گفت که از تلاش های دولت افغانستان برای رسیدن به صلح پایدار و باعزت که در آن ارزش های مردم سالاری حفظ گردد، حمایت می نمائیم.

موصوف تصریح کرد که اتحادیۀ اروپا یکبار دیگر به تعقیب موقف همیشگی اش، بر پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغانستان تاکید می ورزد.

رولاند کوبیا خاطرنشان کرد که شرایط صلح باید ختم خشونت در افغانستان باشد و طالبان حاضر به مذاکره با حکومت افغانستان شوند و یگانه راه رسیدن به صلح پایدار این است که طالبان از خشونت دست برداشته و به صلح روی آورند و ما از چنین پروسۀ حمایت می کنیم.

در مقابل، رئیس جمهور غنی از حمایت اتحادیۀ اروپا در عرصه های مختلف از افغانستان به ویژه برقراری صلح پایدار و باعزت، ابراز امتنان کرد.

اتحادیه اروپا,اشرف غن,انتخابات,صلح,نماینده خاص اتحادیه اروگا