شنبه, ۱۵ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

غنی

اشرف‌غنی: در چهار سال آینده افغانستان صادرکنندۀ برق می‌شود

07 March 2019

 

اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان در دیدار با شماری از متشبثان جوان در ارگ گفته است که طی چهار سال افغانستان به کشور صادرکنندۀ برق تبدیل می‌شود.

ریاست جمهوری در خبرنامه‌یی گفت که اشرف‌غنی گفت که تمام ولایات در مدت دوسال به یک شبکۀ برق وصل می‌شوند و در چهارسال آینده، افغانستان به یک کشور صادر کنندۀ برق مبدل خواهد شد. وی از متشبثین جوان خواست که در قسمت توزیع زمین به آنان، طرح و نقشۀ واضح و دارای شرایط مشخص را ترتیب و ارائه نمایند.

در این دیدار، میرویس آریا یکی از متثبثان جوان گفت که در سه سال گذشته، تجارت‌های کوچک که از سوی جوانان متشبث راه اندازی شده بود، رشد چشمگیر داشته است، اما درعین حال از آسیب‌پذیری‌ها به دور نبوده اند. وی ضمن مطرح‌نمودن مشکلات متشبثین، در مورد کمبود برق، مالیات تجارتی و نبود قرضه‌های کوچک بانکی، گفت که با وجود این‌همه مشکلات، افغانستان را رها نمی‌کنیم و به کار خود ادامه می‌دهیم.

متعاقباً داکتر همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه و اجمل احمدی سرپرست وزارت صنعت و تجارت صحبت کردند و ضمن تائید مشکلات متشبثین جوان، به آنان وعدۀ هرگونه همکاری را از سوی نهادهای مربوطۀ شان دادند.

رئیس‌جمهور غنی پس از استماع صحبت‌های آنان، ضمن تشکر از حضور متشبثین جوان به خصوص زنان متشبث، گفت که در خصوص رشد فعالیت‌های متشبثین جوان، اقدامات کوتاه‌مدت و میان‌مدت ضرورت است و وزارت مالیه باید در رابطه به معافیت مالیاتی، یک طرح واضح ترتیب نموده و ادارات مربوطه نیز در زمینۀ حل مشکلات متشبثین جوان همکاری نمایند.

 

برق، غنی، صادرکنندۀ برق، افغانستان