دوشنبه, ۱۰ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

92978759_2847375652005325_4683666174204968960_n

اشرف‌غنی: پس از 160 سال یک تیم واحد در ارگ به میان آمد

12 April 2020

اشرف‌غنی رییس جمهور کشور در مراسم معرفی فضل محمود فضلی به حیث رییس عمومی ادارۀ امور ریاست‌جمهوری گفت که خوشحالم پس از 160 سال یک تیم متعهد و واحد  در رهبری ریاست جمهوری به میان آمده است.

به گزارش خبرگزاری کشور، آقای غنی ضمن تبریکی به داکتر فضل محمود فضلی به خاطر مسوولیت جدیدش، از موجودیت تیم متعهد و متحد در ریاست جمهوری ابراز خرسندی نموده، گفت که از برکت این تیم با مسایل ملی به سرعت، درایت و قاطعیت برخورد خواهیم کرد و آن را به فرصت ها مبدل خواهیم ساخت.

رییس جمهور گفت که از شما و هم نسلان تان ابراز امتنان می کنم که در شرایط دشوار منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دادید و زمینۀ هماهنگی با نسل های دیگر را فراهم کردید. وی افزود که ادارۀ امور باید صدای ادارات را به ما و صدای ما را به ادارات مربوطه برساند.

اشرف غنی خاطرنشان کرد که ادارۀ امور از رییس جمهور نه، بلکه ادارۀ رهبری دولت است و باید برای همه ترتیباتی فراهم گردد که وظایف را انجام داده و تصامیم عملی گردد.

رییس جمهور غنی با توجه به وضعیت جاری در کشور، گفت که در این وضعیت، سرعت نیاز است، تا از یک جانب جلو شیوع ویروس کرونا گرفته شود و از جانب دیگر کارها زمان معین آن به گونه درست مدیریت گردد. وی افزود: مسئولیت همۀ ما این است در این مرحله نشان دهیم که تصمیم قاطع، مدیریت فاجعه و استفاده از فرصت ها را داریم.

رییس جمهور غنی با اشاره به وضعیت مبهم به وجود آمده در اثر ویروس کرونا، گفت که این نخستین مرحله در تاریخ کشور می باشد که هیچ فردی نمی داند این فاجعه چقدر ادامه خواهد یافت، اما به عواقب آن آگاه هستیم. وی افزود که دنیا در ابهام قرار خواهد داشت، اما مردم افغانستان در ابهام قرار ندارند و تقاضای آنان به زودی به تحلیل مبدل گردید.

فضل محمود فضلی رییس عمومی ادارۀ امور ضمن تشکر از اعتماد رییس جمهور غنی، گفت که به کمک همکاران با تجربه و متعهد ریاست عمومی ادارۀ امور، وظایف و مسئولیت های خویش را به هدف خدمتگذاری بهتر به کشور و مردم انجام خواهد داد. وی افزود که به منظور انسجام و استفاده بهتر از ظرفیت های موجود در ادارۀ امور کار خواهد کرد.

داکتر فضلی با توجه به وضعیت کشور در جریان مقابله با ویروس کرونا، گفت که در کوتاه مدت تمرکز بیشتر ما روی جلوگیری از ویروس کرونا و تطبیق به موقع تصامیم رهبری نظام در این خصوص و ایجاد هماهنگی و همکاری با ادارات مربوطه خواهد بود.

اداره امور ریاست جمهوری,اشرف غنی,فاضل فضلی,کرونا