دوشنبه, ۱۰ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

Fw09wk3aEAItPGR

حملات تند مقامات پاکستانی بر افغانستان/ اقدام نظامی می‌کنیم

03 August 2023

مقامات پاکستانی پس از افزایش حملات تروریستی در پاکستان، شهروندان افغانستان را متهم به دست داشتن در این رویدادها کرده‌اند.

به گزارش کشورنیوز، وزارت خارجۀ پاکستان در بیانیۀ رسمی اعلام کرد که سه باشندۀ ولایت کندهار در حمله به مرکز نظامی زوب در بلوچستان دست داشته‌اند. در این حمله، ۱۲ تن از سربازان پاکستانی جان باخته و ده‌ها تن زخمی شده بودند. 

بلاول بوتو زرداری وزیر خارجۀ پاکستان گفت در صورتی که طالبان علیه تروریستان اقدام نکند، ما در خاک افغانستان عملیات نظامی خواهیم کرد.

حنا ربانی کهر وزیر دولت در امور روابط خارجی پاکستان نیز گفت که اتباع افغانستان که با ویزۀ صحی به پاکستان آمده بودند، در حملات تروریستی دست داشته‌اند.

او گفت که اسناد دست داشتن اتباع افغانستان در حملات تروریستی پاکستان را با مقامات طالبان شریک ساخته‌اند.

طالبان هنوز به اظهارات تازۀ مقامات پاکستانی واکنش نشان نداده‌اند.

اما عمران‌خان نخست وزیر پیشین پاکستان، اظهارات بلاول بوتو زرداری دربارۀ عملیات نظامی در خاک افغانستان را احمقانه خواند و گفت که طالبان حکومت دوست، طرف‌دار پاکستان و بهترین متحد در برابر داعش هستند.

داعش مسوولیت حملۀ مرگبار بر یک نشست حزب جماعت اسلامی پاکستان در ایالات خیبرپختونخواه را برعهده گرفته است. در این حمله دست کم ۶۳ تن جان باخته و ۲۰۰ تن زخمی شدند.

به دنبال افزایش حملات تروریستی بر ایالات خیبرپختونخواه، بلوچستان و کراچی، پولیس پاکستان محدودیت‌های بیشتری را بر مهاجرین افغانستان وضع کرده است.

یکی از مهاجرین در اسلام آباد به کشورنیوز گفت که با گذشت هر روز شرایط بر مهاجرین دشوارتر می‌شود.