دوشنبه, ۱۷ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

viber_image_2019-06-02_12-47-07

رمضان خونین/ در یک ماه 529 غیرنظامی کشته و زخمی شدند

02 June 2019

گروه دادخواهی حفاظت از افراد غیرنظامیان، می‌گوید که تلفات غیرنظامیان در رمضان نسبت به ماه پیشتر، دو برابر افزایش یافته و اکثر جان‌باختگان را کودکان تشکیل می‌دهد.

بر اساس گزارش گروه دادخواهی حفاظت از غیرنظامیان ، در برج می ۵۲۹ غیرنظامی جان باخته و مجروح گردیده که نسبت به ماه مارچ دو برابر افزایش را نشان می‌دهد.

براساس گزارش، در این میان، ۱۸۹ تن کشته و ۳۴۰ تن دیگر زخمی شامل‌اند که بیشترین تلفات و جراحات به ترتیب در ولایت‌های کابل, ننگرهار، هرات، غزنی و هلمند وارد شده است.

همچنان بربنیاد معلومات گروه متذکره، در این ماه رقم تلفات وجراحات کودکان اضافه‌تر از ماه‌های گذشته ثبت شده است که ۳۴ طفل شهید و ۳۸ طفل دیگر زخمی شده اند.

درماه گذشته، گزارش جان باختن ۱۴ و جراحت ۱۱ زن هم ثبت گردیده بود که این رقم نسبت به ماه قبل از آن افزایش نشان میدهد. 

بر اساس رویدادهای ثبت شده، افراد ملکی بیشتر در انفجار ماین‌ها، حملات انتحاری و قتل‌های هدفمند کشته و مجروح گردیده که ۲۶۰ تن آن شهید و زخمی شده است، در قدم بعدی حملات هوایی بیشتراز افراد ملکی قربانی گرفته است که رقم تلفات و جراحات آن به ۶۸ تن میرسد.

گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی  بار دیگر، از طرف‌های درگیردر جنگ خواسته تا درجنگ، به مصونیت افراد ملکی توجه نمایند و به  فاجعه انسانی جاری درکشور نقطه پایان بگذارند.

این گروه، همچنان ازملل متحد، حقوق بشر و نهادهای دیگر بشردوستانه میخواهند تا فشار بر علیه جهت‌های درگیر در جنگ وارد نمایند؛ تا میزان تلفات و جراحات افراد ملکی کاهش یابد، همچنان از رسانه‌های افغانی و بین المللی خواستار اند که درعرصه جلوگیری از کشته و مجروح شدن افراد ملکی، تلاش های شان را تسریع نمایند و در این خصوص، از پخش رویدادهای مستند چشم پوشی صورت نگیرد.

تلفات غیرنظامیان، ماه رمضان، افایش، کابل، هرات، بلخ