دوشنبه, ۱۰ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

97999448_3086770441403105_4788324781927694336_o

شروع گردش کتلوی کرونا در جامعه؛ شمار مبتلایان به ۶۴۰۲ نفر رسید

16 May 2020

با ثبت ۳۴۹ واقعه جدید مثبت ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان این ویروس در افغانستان به ۶۴۰۲ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری کشور، وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه امروز در جریان کنفرانس خبری گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳ تن دیگر از بیماران مصاب به کووید۱۹، شفایاب شده اند که با ثبت آن شمار مجموعی شفایافتگان این بیماری تا اکنون به ۷۷۸ نفر رسیده است.
او همچنان افزود که با فوت ۱۵ تن دیگر از بیماران کووید۱۹، در یکشبانه روز گذشته، شمار مجموعی جان باختگان از اثر این بیماری، به ۱۶۸ می رسد.

طبق اطلاعات وزارت صحت عامه، از میان یک هزار و ۱۱۳ نمونه‌ی مشکوک به کرونا، ۱۲۶ نفر در کابل، ۵۶ نفر در پکتیا، ۳۷ نفر در ننگرهار، ۳۱ نفر در بلخ، ۲۹ نفر در هرات، ۱۱ نفر در بغلان، ۱۰ نفر لوگر، ۱۰ نفر در قندهار، هشت نفر در سرپل، هشت نفر در لغمان، هفت نفر در تخار، پنج نفر در جوزجان، پنج نفر در بادغیس، سه نفر در کندز و در ولایت‌های پنجشیر، بامیان و میدان‌وردک یک – یک نفر به ویروس کرونا آلوده‌ شناسایی شده‌اند.

مجروح، با نگرانی از مصاب شدن افراد به صورت کتلوی در محیط خانواده و محلات گار گفت: آمار نشان می‌دهد که یک فرد در یک خانواده و یا در محل کار سبب مصابیت شماری زیادی از افرادی شده است که با آنان سر و کار داشته است.

او دلیل مصابیت کتلوی افراد در خانواده‌ها و محل کار را بی توجهی افراد به اصول اساسی بهداشت دانست.

معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، بار دیگر از شهروندان کشور در خواست کرد که با رعایت اصول بهداشت از جمله شستن مکرر دست‌ها، پوشیدن ماسک وحفظ فاصله اجتماعی، خود و دیگران را از مصاب شدن به ویروس کرونا نجات دهند.

کرونا در افغانستان,کرونا در جهان,مبتلایان کرونا در افغانستان,وحید مجروح,وزارت صحت,وزارت صحت عامه,ویروس کرونا در افغانستان