یکشنبه, ۱۶ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

Afghanistan's Minister for Foreign Affairs Salahuddin Rabbani speaks during a high-level meeting on addressing large movements of refugees and migrants at the United Nations General Assembly in Manhattan, New York, U.S., September 19, 2016. REUTERS/Lucas Jackson

صلاح‌الدین ربانی: از برگزاری «بن‌ سوم» حمایت می‌کنیم

26 March 2019

وزیر خارجه افغانستان امروز سه‌شنبه تأکید کرد که آنان حقوق زنان را خط قرمز در روند گفت‌وگوهای صلح با امریکا و گروه طالبان می‌‌داند.

صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان، امروز سه‌شنبه در گفت‌و‌گو با روزنامه «بیلد» آلمان گفت: «در حال حاضر محدودیت‌‌هایی برای حضور دختران در مکاتب وجود دارد…. ما آنچه را که از ۱۸ سال پیش انجام داده‌ایم، قربانی نخواهیم کرد.»

وی در ادامه با تأکید بر حمایت کامل از مذاکرات جاری صلح در قطر تأکید کرد که مذاکره تنها ابزار موجود برای پایان دادن به درگیری‌ها و چنین مشکلاتی است.

اما ربانی در ادامه اظهارات خود افزود: «کاملا واضح است، هنگامی که ما از صلح صحبت می‌‌کنیم، این به مفهوم عقب‌نشینی ما و تأسیس مجدد رژیم طالبان در کشور نیست.»

وی تأکید کرد که اگر ما از صلح و ثبات و سرمایه‌گذاری خارجی در کشور برخوردار باشیم، دیگر مردم تمایلی ندارند که افغانستان را ترک کنند و در این کشور باقی خواهند ماند. بنابراین عملیات صلح بسیار مهم است.

گروه طالبان به‌رغم درخواست واشنگتن برای مشارکت دولت افغانستان در گفت‌وگوی بین‌الافغانی با انجام مذاکرات مستقیم با اشرف غنی رئیس‌جمهوری کشور مخالفت کرده است.

ربانی تأکید کرد آلمان که در افغانستان حضور نظامی دارد، می‌‌تواند میزبان دور سوم مذاکرات صلح باشد.

وزیر خارجه افغانستان در پایان گفت: «چنانچه هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان نیز اخیرا اعلام کرده، این کشور آماده میزبانی گفت‌وگوهای صلح است و دولت افغانستان از این موضوع قدردانی می‌‌کند».

آلمان، نیروهای آلمانی، بن سوم، طالبان، امریکا,صلاح الدین ربانی، صلح، انتخابات، زنان، طالبان،