یکشنبه, ۹ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

70150116_2454625717965615_8787799706647396352_o

عبدالله عبدالله: دیگر احکام کمپاینی اشرف‌غنی قابل تطبیق نیست

15 September 2019

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری، امروز(24 سنبله) در یک گردهمایی انتخاباتی در ولسوالی ده‌سبز کابل هشدار دادکه دیگر احکام کمپاینی اشرف‌غنی در کشور قابل تطبیق نیست.

به گزارش خبرگزاری کشور، عبدالله عبدالله در این همایش گفت که تیم حاکم در مبارزات انتخاباتی از امکانات دولتی سوءاستفاده می‌کند. از این پس، هر حکم رییس دولت که جنبۀ کمپاینی داشته باشد، اجرا نخواهد شد.

رییس اجرایی گفت: «مرکز توحید به‌خاطر هماهنگی میان نیروهای دفاعی و امنیتی در مبارزه با تروریزم ایجاد شده است. اما امروز از مرکز توحید سوءاستفاده می‌شود و ویدیو کنفرانس می‌گیرند و والیان و ولسوالان خوش‌خدمتی می‌کنند و مردم را در ولایات جمع می‌کنند. در سراسر افغانستان این قصه جریان دارد.»

عبدالله عبدالله گفت: «اشرف‌غنی از موقف دولتی استفاده کرده و به تهدید تجار می‌پردازد. رییس جمهور! از این به بعد اگر کسی را ممنوع‌الخروج و ممنوع‌الورود ساختی، می‌دانم که به خاطر کمپاین است و کسی‌که حرفت را قبول نکرد، تهدید می‌کنی. مردم را به مقاومت مدنی دعوت می‌کنیم. در آن وقت، مسوولیت بر عهده خودت است. صاحبان بخش خصوصی را تهدید کردی. این وضعیت شب وروز ادامه دارد. تعدادی از مجوریت تن دادند. چون گفتی یا پول بدهید و یا بزنست را می‌بندیم و خودت را به سارنوالی معرفی می‌کنیم. این‌ها دیگر قابل تحمل نیست.»

این نامزد ریاست جمهوری گفت که اشرف‌غنی دیگر حق فسخ قراردادها با بخش خصوصی را ندارد. این قصه ختم شده است.

عبدالله عبدالله افزود: ثبات و همگرایی حکومتی خواهد ساخت که مردم بالای آن اعتماد داشته و در آن تبعیض قومی، سمتی و زبانی وجود نداشته باشد.

افغانستان,انتخابات,ثبات و همگرایی,عبدالله عبدالله