یکشنبه, ۹ ثور ۱۴۰۳

در راستای همگرایی منطقه‌ای

2019-09-05t074745z_1702025827_rc11106631b0_rtrmadp_3_afghanistan-attack

غنی: صلح با طالبان بی‌معناست

05 September 2019

اشرف‌غنی، رییس‌جمهور افغانستان، در واکنش به حملۀ انتحاری در ناحیۀ نهم شهر کابل، گفته است که صلح با طالبان بی‌معناست.

به گزارش خبرگزاری کشور، ارگ در اعلامیه‌یی گفته است که طالبان ادعا کرده‌اند که در حملۀ امروز کاروان نیروهای خارجی را هدف قرار داده‌اند، در حالی‌که به‌گونۀ واضح دیده می‌شود که قربانیان این رویداد خونین، غیرنظامیان هستند.

در نتیجه انفجار یک موتر بمب‌گزاری شده در حوزه نهم امنیتی کابل، دست‌کم ۱۰ نفر کشته و ۴۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند. گروه طالبان مسوولیت این رویداد را به عهده گرفته است.

رییس جمهور غنی، ضمن محکوم کردن این رویداد گفت که صلح با این گروه که هنوز در پی کشتن مردم بی‌گناه ما اند، بی‌معنا خواهد بود.

او گفت: جامعۀ بین‌المللی با توجه به عملکردهای طالبان، باید بدانند که با چه گروه جنایت‌پیشه و خون‌خوار در حال معامله می‌باشند؛ گروهی‌که همه روزه بالای افراد ملکی و تأسیسات عام‌المنفعه، حملات تروریستی را انجام می‌دهند، مردم بی‌گناه را به خاک و خون می‌کشانند و از ویرانی افغانستان دریغ نمی‌ورزند.

اشرف‌غنی افزود: توقع دولت افغانستان از دنیا این است که در برابر این گونه اعمال جنایتکارانه و وحشیانۀ طالبان خاموش نمانند و اصلیت این گروه تروریستی را که به غیر از کشتار مردم بی‌گناه ما هدف دیگری ندارند، بشناسند.

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی نیز اعلام کرد که طالبان با افزایش حملات کور تروریستی در کابل، به دنبال امتیازگیری در جریان مذاکرات صلح هستند. اما آن‌ها با کشتار مردمان بی‌گناه و خلق وحشت و دهشت، نه تنها امتیازی به دست نخواهند آورد، بل بیش‌تر از پیش در میان مردم منفور خواهند گشت.

رییس اجرایی در اعلامیه‌یی گفت که این حملات نشان می‌دهد که مخالفان مسلح اراده‌یی برای پایان جنگ و قطع خونریزی و اعمال هراس‌افگنانه ندارند. میان گفتار و عمل طالبان فاصلۀ زیادی وجود دارد.

 

اشرف غنی,حمله انتحاری در کابل,ده تن کشته شدند,عبدالله عبدالله